Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): uk Posiadane auto: skoda superb 2.0tdi 140km
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Sie 2010, 18:52
Temat postu:
skoda superb 2.0tdi, '07, 140km- kochac czy nie!!??
okey, moze sie przylacze do dyskusji na temat skody superb 2.0 tdi, 2007, 140km , silnik BSS . mam ja 2 latka , wzialem z saloniku jako pokazowe autko ktore po roku mialo 16000km.wczesniej mialem skode superb 1.8t, cudna aczkolwiek paliwozerna bestia.ale wrocmy do tdi- w chwili obecnej auto ma 67000 km i stoi w salonie na generalnej naprawie(pompa olejowa i to co wiazalo sie z niewystarczajacym cisnieniem oleju). ale od poczatku jak juz wspomnialem autko zakupione z salonu w 2008 r po kilku tyg padlo podswietlanie w drzwiach i lusterkach , salon wymienil caly modul, wiazalo sie to z wykreceniem fotela kierowcy a po ponownym przykreceniu zaczal sie gibac na zakretach, spedzilem 2 miechy na walce z salonem o wymiane mocowania fotela. pozniej jakos szlo kazdy serwis robiony na czas itd, az do marca tego roku zaczely sie dziwne odglosy w silniku, jakby wiertarka- auto do salonu i sie zaczelo, nastepne kilka tygodni (wymieniono pompe wspomagania, pozniej napinacz i okazalo sie ze to lozysko na wentylatorze). i uplynela gwarancja koncem czerwca , w sierpniu na 2 dni przed urlopem zapalila sie lampeczka cisnienia oleju . zadzwonilem po pomoc drogowa jak kazano w ksiazce a pam "mekanik"- niech mu sen lekkim bedzie stwierdzil ze mozna nim jechac tylko nie przekraczac1500obr/min. rozmowa w salonie, i tu uklony dla kolegi raficz'a za linka, ktory bardzo pomogl w negocjacji z salonem.
wlasnie sie potwiedza co bylo napisane w artykule o silnikach 2.0tdi BSS.
przyszlosc auta... naprawa, zaplace tylko 70% ROBOCIZNY i autko idzie do wymiany,(wlasnie serce mnie boli gdy o tym mysle), nie wiem co jeszcze moglo dostac po [cenzura] przy tym niskim cisnieniu oleju i jak dlugo to trwalo.
kocham te autko , jest to moja 2 superba a jednoczesnie mam go dosc. pytanie wymieniac czy nie????
wszelakie uwagi mile widziane!!!!
Uzyskales tzw kulancje na naprawe gdzie te slowo w polsce niestety jest nieznane.mysle ze w przypadku kilku dni po gwarancji serwis powinnien bardziej sie postarac,lecz to wszystko niejest do konca w ich rekach,wysylaja zapytanie do glownego zarzadu ktory dysponuje pewna pula pieniedze na naprawy pogwarancyjne tzw kulancyjne.moim zdaniem nowe diesle sa do d....szczegolnie twoj silnik.podlicz po kilkuletniej eksploatacji ile tak naprawde kosztowal jeden przejechany kilometr.jezdzilem dieslami,na chwile obecna jedynie benzyna wchodzi w gre bo diesle sa kosztowne w utrzymaniu,co z tego ze pala malo,lecz dosc czesto zwykly kowalski musia wziasc kredyt na naprawe silnika diesla.przyklad,uszkodzone wtryski,koszt od sztuki kilkaset zloty...tak jak kolega wspomnial,stare tdi pomijajac kulture pracy sa bezproblemowe,a nowe diesle z common rail sa wadliwe.wyjatkiem sa moim zdaniem silniki bmw,powodzenia
p.s.sprawdz ewentualne dodatcje na paliwa/instalacje alternatywne,etanol,gaz ziemny,gaz plynny _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
moze i to jest naprawa kulancyjna, ale mnie cos trafia jak sobie pomysle ze 3 letnie autko ma takie wady, wlasnie wczoraj gdalem z mechanikiem a servisu i konkretnie dowiedzialem sie co i jak, wiec to nie sama pompa ale jakis (nazwijmy to bolec) szesciokatny bolec sie wyrobil. i to powodowalo ze przy obrotach powyzej 1500/min pompa nie dzialala poprawnie. nadal zostaje pytanie co bedzie z tym wszystkim , w jakim stanie jest turbina itd.
co gorsza 2 lata temu jak zamieialem benzyniaka na ropniaczka mowiono ze 2.0 tdi sa lepsiejsze.i masz babo placek a raczej wadliwego superba.
powtorze, rafficz dzieki tobie zaplace tylko 70% robocizny, nie place za czesci. a teraz mysle o volvo s80 w manualku, tylko nie wiem czy 163 czy 185 kucykow.
Daj se spokój z tym Superbem. Kup trochę starszego Merca E,S, Audi 6-8 lub bmw5-7. Ja Superba synowi kupilem i jak się przesiądę z Merca E o 7lat starszego to odczuwam szok ! Superb to ZŁOM pod każdym względem i to za każdym razem, tzn niezależnie czy jadę w trasę czy po miescie w Superbie jest znacznie gorzej niż w nich. Nie ma porównania we wszystkim i tyle. Co do S80 się nie wypowiadam bo nie jeździłem. Przyzwyczajamy się do auta które polubiliśmy, niestety i nie posłuchać jak jest w innych. A już totalna kaplica jak kupujemy nówkę, wtedy koniec, 5-9lat jeździmy itd..
Ciag dalszy... wlasnie wrocilem z servisu, autko jest tam od 11.08 wymieniono wczesniej wspominany szesciokatny bolec, pompe olejowa, wałek równoważący(???? cokolwiek mialo by to znaczyc) i....... wielkie nic , brak cisnienia oleju. servis zaczyna sie sklaniac ku wymianie calego silnika. no zaczyna byc kolorowo!!!!!!!
pewnie ze felerna i do tego z przekletym silnikiem BSS!!! ale zapowiada sie ze beda zmieniac caly silnik, mam nadzieje ze tak bedzie. jesli zmienia silnik zostawie ja , jesli nie idzie do wymiany.
serwis potwierdzil-silnik do wymiany koszt 700 funcików.( place tylko za robocizne). jak na razie auto zostaje na jakis czas(gwarancja na silnik). za jakis czas idzie do wymiany.to tyle mojej historii ze skoda superb 2.0 tdi 140 km,2007 silnik BSS. jak jeszcze cos bedzie to dam znac. powodzenia z waszymi autkami.
mala aktualizacja,
auto dalej w serwisie ,czekaja na nowy silnik i nikt nie ma pojecia jak dlugo to potrwa. auto wisi na podnosniku od 11.08 . servis dziala blyskawicznie.pogratulowac.
co do samej wymiany silnika- najpierw wymienia wszystko w dol od glowicy, a jesli i glowica bedize walieta co raczej jet bardzo prawdopodobne to wymienia i ja.
bajka!!!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Superb ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.