Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Octawia 1,4 TSI
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 05 Lip 2010, 10:01
Temat postu:
Octavia 1,4 TSI
Witam jestem nowym użytkownikiem skody octavi 1,4 TSI . Zakupiłem ja w dniu 25.06.2010 i od tego czasu zrobiem nia 1500km .Jest to moje pierwsze z turbinka ale już kiedys jeżdziłem czyms takim ale bardzo dawno temu :D . Chciałem sie zapytac i uzyskac podpowiedzi na temat tego silnika wiem że jest on od 2008 r. ma na pewno jakieś wady tak jak wszyskie samochody :D .Zaobserwowałem takie zjawisko nie wystepuje ono zawsze ale czasami kiedy rano go odpalam to wchodzi na wysokie obroty i chodzi wtedy jak klekocik 1.9 TDI :D :D :D a zaledwie po 20 sekundach wchodzi na normalne obroty .Przypuszczam ze to jest wina ssania , ale mam pytanko czy to nie bedzie szkodzic turbinie po jakims czasie uzytkowania . Pochwalic sie chcialem tym że co do spalania to maj racje co podaja w ksiąsce . Bez włączonej klimy do 3000tys./obr. pali srednio 5,9 sprawdziłem to na trasie Bydgoszcz Gdańsk i spowrotem .Wybieram sie w sierpniu w góry to napisze jak mi sie tam sprawowal na razie musze jeszcze troche dodac mu kilometrów zanim sie tam wybiore :D :D . Prosiłbym o opiniet na temat tego silnika .
Pozdrawiam i życze wszystkim udanego urlopu i mało awaryjek swoich motorkach :D :D
Do dnia 14.08 przejechalem nim juz 6 tys. pali mniej niz produceci pisza ale co do zuzycia minimum to troche z tym nie tak do poziomu 5 l. to nie da rady zejsc :lol: Na razie zadnych usterek moze po za tym ze jak kupicie to czeba wczaczyc ogrzewanie zeby plyn chlodzacy przeszedl przez caly uklad i troche czeba go uzupelnic .
Nastepne wpisy zrobie jak przejade nastepne kilometry WARTO KUPIC Z TYM SILNIKIEM POLECAM
Jesli macie pytania co do takiego samochodu to mogie odpowiedziec
Do dnia 10.09.2010 zrobilem 10 tys. i mogie jedno dodac na prawde udalo mi sie zejsc na najnisze spalanie to znaczy na 5 litrow na sto ale pod jedny wzgledem musi to byc na trasie w pojedynki i wlec sie gora 80 km na godzine inaczej nie da rady . Jesli ktos zamieza w takim tepie jezdzic :D bo w takim wypadku zostaje sie zawalidroga na drodze .Po zatym na razie bez usterek byle tak dalej .No teraz to dopiero napisz jak przyjdzie zima mniej teraz bede robic kilomwetrow gduz wracam do pracy i bedzie trudno wedrowac po polsce .
Jesli bym mial kupic nastepny samochod to bedzie to silnik z turbinka .
Witam ponownie dawno nie dopisałem swej opini na dzien dzisiejszy to jest 13.06.2011 mam przejechane 28 tys. i jestem juz po drugiej wymianie oleju to jest po 20 tys. Na razie altko spisuje sie na medal po zajedyna wymiana włącznika swiatel awaryjnych który powoduje samo włanczajace sie swiatla w czasie jazdy ale zostal wymieniony . Nastepna bolaczka moze sie okazaj ale to tylko zima metaliczne wibracje z tylu z prawej strony od kierowcy tam gdzie znajduje sie pompa paliwowa .W serwisie wymienili mi juz pompe , filtr paliwa i nic nie pomogło podokrecali wszyskie srubki i dalej to robila zanim nie nadeszla wiosna i przestalo :lol: Nie podam sie z tym i bede walczyl na dal jak przyjdzie ochlodzenie i zacznie to nadal robic juz im w serwisie zapowiedzialem ze nie odpuszcze z tym problemem .Jeszcze jedo dodal ze mi sie udal zejsc ze spalaniem ponizej 5 lirow ale za pomoca oszczednej jazdy :lol: :lol: to jest 2 tys,obrotow bez wlaczonej klimy i 3 osoby na pokladzie mysle ze to dobry wynik ale zaznaczam ze to byl dystans Bydgoszcz Mielno i spowrotem bez szalenstw :lol: A co do jazdy z szalenstwem powyzej dopuszczalenej granicy to mi wyszlo na autostradzie 7,2 litra pretkosc miedzy 150 a 170 .
Mysle ze na skodzinkie to nie zle pali i sie na razie nie zle spisuje nie uzywa samochodu do celow sluzbowych lecz do wlasnego uzytku i mogie stwierdzi na razie jest super .
Jesli macie jakies pytania co do skodzinki z tym silnikiem to z checia sie podziele ze swoja opinia i wiedzia .Pozdrawiam wszystkich czytajacych moj profil.
Witam ponownie dnia 2.10.2011 mam juz na liczniku 40tys. po nastepnej wymianie oleju oraz po przejechaniu w górach około 1,5 kilometrow .
Nie sadzilem ze tak malo mi spali w gorach liczylem przed wyjazdem ze powinien sie zmieścic w granicach 7,5 litra a on mnie szokowal spalil zaledwie 6 literkow :D , a na trasie w gory i z powrotem w tepie slimaka srednia wyszla 70km spalil tylko 5,2 literka tylko pozazdroscic .
A teraz wady jak na razie to sa dwie pierwsza to w lecie powyzej 20stopni przy odpalaniu ale nie zawsze wchodzi na wysokie obroty na okolo 20 sekund , druga wada to zima glosna praca i slyszace drgania pompy paliwa z tylu po prawej stronie .
Natomiast co do serwisow to chyba jak w kazdy udaja wiecei kogo :D czytajac fora na temat usterek natknolem sie na temat tych drgan z tylu z pompy paliwa okazalo sie dosc banalny problem ona jest skonstrulowana z metalu i plastyku wiec nie dziwie sie czemu tak ona pracuje glosno w czasie zimy .
Mysle ze odpowiedz jest banalna ale serwisy nie cha sie do tego przyznac jak dwie zeczy moga ze soba pracowac jesli to plastik i metal przy mrozach ze soba zle wspolpracuja dla tego slychac drgania jest to troche uciazliwe ale nie zagraza zyciu :D :D
Mam prozbe jesli sie myle w tym temacie a wiecie co moze byc to prosze o podpowedz bedze wdzieczny .
Pozdrawiam i do nastepnego wpisu przy 50 tys.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Octavia ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.