Dołączył: 04 Sie 2006 Posty: 473 Skąd jesteś (miejscowość / region): Octavia Club Polska Posiadane auto: Skoda Octavia 1,9 TDI AGR SLX combi 2000 r.
Piwa: 21/0
Wysłany: Pią 04 Sie 2006, 22:02
Temat postu:
1,9 TDI
Już za kilka dni będę posiadaczem powyższego autka w wersji kombi.
Nurtuje mnie jedna sprawa.
Otóż, ten pojazd ma zainstalowany CHIP, który to zwiększa moc do 110 KM.
Czy może ktoś wie, na czym to polega ?
Czy jest jakaś sygnalizacja w pojeździe, że ten chip jest zainstalowany i pracuje ?
Czy można go samemu w każdej chwili wyjąć ?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Generalnie - odradzam. Ale to nie reguła. Co prawda ten silnik stosunkowo dobrze znosi ingerencję w elektronikę, jednak nie każde rozwiązanie jest dla niego dobre. Jaki chip (jakiej firmy), gdzie montowany (producent chipa, inny warsztat, etc.) i jaki przebieg - obecny i w momencie montażu wzmocnienia?
Golf 1,9 TDI rok 2000 - witam mam problem byłem na wyjeździe ostatnio i na trasie sobie chciałem wyprubować samochód - powyżej 3500 tyś obrotów moje turbo wysiada - przestaje pracować całkiem brak mocy i mam zwykłego wtedy disla tak jest za każdym razem nie wiem co sie dzieje jakaś blokada czy co - by było wszystko w dobrze za każdym razem musze gasić i na nowo odpalać samochód tak by zresetować komputer. W koszalinie byłem na diagnostyce spędziłem 6 godzin i nie mogli dojść co jest grane mam wydruk z kompa żę jest błąd: Pamiięć błędów 462D Regulacja ciśnienia doładownaia. Powyżej granicy regulacji - musiałem wracać do Warszawy na czwartek ide do piseczna nam jest autoryzowany salon golfa - może ktoś wie co jest grane i może mi pomóc.!!!
Dzięki będe wdzięczny!!!
Jeśli chodzi o chipa to odradzam testy tych urządzeń udowodniły że niekoniecznie spełniają obiecany przyrost mocy ,dużo zależy od firmy.No i oczywiscie skracają żywotność silnika,ale ktos powie że te silniki maja wariant fabrycznie 130KM to można bez obaw ale w żeczywistości różnią się jakością materiałów urzytych np. tłoki. Tak naprawde możesz niemieć 110KM a jeśli chodzi o demontarz to niema problemów
Zgroza. Super że masz chipa i się z tego ciesz jest to stary model silnika i z 90 zrobil 110km ale i tak ich nie bedziesz używal tylko moment jest wazny i wyplaszczenie krzywej momentu takie samo przysopiesznie uzyskujesz teraz w zakresie 1900obr do 2400 a wcześniej 2200-2300. Możesz wyprzedać bezpiecznie!!!!!!!!!
Co do żywotności faktycznie silnik nie zrobi miedzy remontami 300' tylko 280' ale czy te 20' ma zanacznie ?
Sprawdz sobie jaki był a jaki jest teraz. Z przodu silnika znajduje się zlacze jedna wtyczka jest wpięta do pudelaczka droga do jednostki sterującej. Odepnij z pudelka ( na rozlaczonym akumulatorze) i wepnij do jednostki zobaczysz jak jeździ przy 90km. Napewno zapniesz go spowrotem
więcej na allegro na aukcjach tego typu sa zdjęcia gdzie jest umieszczony jak zamontować itp _________________ Alfoholik, C3 fan
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): bytom Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 05 Lut 2012, 23:40
Temat postu:
90 KM v 110 KM
hej. Jestem tu nowy wiec nie wiem czy dobrze sie wprosilem do tematu. Przymierzam sie do kupna octavii I 1.9 tdi 90 lub 110 km kombi wiec jakbyscie mi mogli doradzic na co zwrocic uwage przy kupnie, jakie maja slabe i mocne punkty te octavie, czy slychac jakies trzesczenia lub stuki dochodzace z wnetrza pojazdu i przede wszystkim, ktory silnik byscie polecali i dlaczego. Wiem tylko tyle o tych dwoch silnikach ze nie maja pompowtryskow co jest dla mnie plusem. Mam nadzieje ze wasze porady mimo tego ze sami macie pewnie octavie beda obiektywne ale nie w stylu kolendy zaleskiej:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Octavia ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.