W tym tygodniu mam zamiar wymienić termostat. jeśli jest ktoś ciekaw jak to zrobić niech poczyta.
Po pierwsze to diagnoaza czy akurat ta czynność jest konieczna, więc jak zdjegnozować problem z termostatem.
Są możliwe dwa stany: zamknięty albo otwarty.
(}Ten pierwsz - gorszy dla silnika gdyż może skończyć się przegrzaniem silnika. wskaźnik temp rośnie do pola czerwonego. sprawdz czy chodzi wentylator na chłodnicy. sprawdz ciepłotę rur gumowych wchodzących do chłodnicy na wlocie i wylocie i porównaj ja z temp. węży dochodzących do zbiornika wyrównawczego. jeśli różnica jest znaczna to może wskazywać na nie przepływanie cieczy chłodzącej przez tzw. duży obieg (chłodnicę).
(}Drugi obiaw to trochę trudniejszy do wykrycia od razu. Jeśli zawsze obserwujesz zachowanie wskaźników bedzie ci łatwiej zobaczyć że coś jest nie tak, bo zobaczysz ,że temperatura bardzo wolno wzrasta. Przy prawidłowym działaniu termostatu temp. wzrasta do ok.90st. C i po zadziałaniu termostu lekko opadnie wskazówka. W czasie jazdy w chłodne (jesienno-zimowe) dni na trasie silnik z otwartym termostatem nie jest w stanie osiągnąć temperatury właściwej ok.90st C wzrosty temperatury są nie wielkie i zauważalnie przy wolnieszej jeździe w mieście (gorsza wymiana powietrza w chłodnicy). jeśli takie obiawy stwierdziłeś to pora upewnić sie pod maską czy jest tak jak myślisz. porównaj ciepłotę wszystkich węży ukł. chłodzenia powinna być zbliżona - za wyjądkiem węża za chłodnicą (bedzie chłodniejszy).
ja właśnie mam doczynienie z takim właśnie obiawem, a odkryłem go jak zaczęły się chłodniejsze dni. Ponad to sprwadziłem już termostat i otwiera się przy 50st. C i nie domyka się do ok.20st. konsekwencją tej usterki jest zwiększone zużycie paliwa, silnik pracuje nie dogrzany.
Aby dobrać się do termostatu należy to robić na ZIMNYM silniku. Odłączyć wszystkie węże mocowane cybantami do wypustów obudowy termostatu. odkręciś sruby mocujące obudowę termostatu do silnika. Odłączyć wtyczkę sondy lambda- niewiedzieć czemu złaczka sondy właśnie jest zanontowana na obudowie termostatu. Są dostępne termostaty w wykonaniu umożliwiającym wymianę samego temostatu (wklad ok22-25zł) lub jako komplet z obudową (26-35zł). przy wymianie wyleci nam troche cieczy chłodzącej z układu. Należy więc zabezpieczyć się w dolewkę. Przypominam w tym miejscu dolewka tego samego gatunku-rodzaju. jeśli nie wiesz co było lane to lepiej wymień cały płyn.
zamontowanie już jest proste. przełożymy złaczkę lambdy i zamontujemy na swole miejsce. Mała dyglesia kompletne termostaty mają uszczelkę w zestawie a sam wkład raczej nie. Więc polecam wymienić komplet.
Po skręcaniu wszystkiego uzupełniamy ubytek płynu chłodzącego w zb. wyrównawczym. czas operacji ok. 15-25 min.
Powodzenia _________________ Škoda Felicia 1,3 MPI Combi 96/97 Perła "Street Race Bad Boy"
Do objawów uszkodzonego termostatu (niedogrzewanie), zaliczył bym również brak nawiewu ciepłego powietrza do wnętrza, pomimo ustawienia ogrzewania na maksa. Jesienią i zimą najszybszy sposób na wyłapanie uszkodzonego termostatu
Witam,
felicja nie uzyskiwala odpowiedniej temperatury na rozgrzanym silniku około 73 stopnie , później spadalo do 70 i stalo nie załączalo wentylatora . Spalanie było 50 zl na 100 km
Postanowiłem wymienić termostat i wszystko gra jak trzeba na dogrzanym jest około 75 stopni i trzyma się!
kupiłem cały termostat z obudową cena 40zł , nie można dostać samego wkładu tak usłyszalem od sprzedawcy ! _________________ potrzebujesz jakichkolwiek informacji na temat samochodów jakich posiadam pisz meilowo
Najłatwiejsza diagnoza otwartego termostatu to na zimnym silniku odpalasz, lecisz pod maske, odkręcasz korek zbiornika wyrównawczego i dogazować go lekko palcem na przepustnicy. Jak będzie się płyn przelewać z tej małej rurki, to termostat jest otwarty:D a na zimnym silniku nie powinien.
Ale zamiast wylewać płyn chłodzący podczas demontażu, to może lepiej zlać 2 litry (z korka spustowego) a potem po całej operacji wlać z powrotem do zbiornika wyrównawczego
Ja jeżdżę na niedogrzanym silniku; pewno problem z termostatem. Nie wiem jednak co najczęściej pada w tym zespole (termostat, obudowa, uszczelka), czy na pewno trzeba wymieniać cały termostat z obudową?
Same wkłady można dostać, są w aukcjach internetowych...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Felicia ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.