Witam wszystkich
Własnie zostałem swiezym posiadaczem skody Superb z 2003 roku i jakos ze mało mam o niej informacji prosił bym bardziej doswiadczonych kolegow o odpowiedz na moje pytania :
1. Zaraz po zakupie zapaliłą sie pomaranczowa kontrolka ( halikopter)
po podpiecu do kompa wyszło ze problem tkwi w zaworze EGR ( ponoc tylko sie zawiesił , bo nie było zadnych strat w mocy i roznicy w jezdzie ), zadzwoniłem do skody powiedziano mi za zawor 800zł:!!!!!!! na allegro zawory chodza w cenie od 100 do 500 zł . Jaki byscie wy polecili mowa o silniku 1.9 130 KM ??
2. Dzinie działą pedał gazu , tak ze samochodzik rozpedza sie płynnie a gaz staje w podłodze dopiero po mocnym docisniecu go do podłogi samochod zaczyna wyrywac do przodu . Czy u was jest tak samo czy to u mnie cos nie tak ???
3. Głowny wyswietlacz .
Po zgaszeniu silnika wieczorem i odpaleniu rano na srodkowym wyswietlaczu pokazuje sie chwilowy przebieg , spalania itp , i po tym odpaleniu rano wszystkie te wartosci pokazuja 000. ( tzn nie zachowuje wartosci z poprzedniego dnia ) .
Wyswietlacz podzielony jest na 3 czesci , pierwsza od góry jest cały czas ciemna ( chyba ze pokazuje sie jakis komunikat wtedy widac go na wszystkuich 3 czesciach ) srodkowy pokazuje chwilowe spalani itp , dolny temp . a w instrukcji wiedze ze na 1 czesci powinny pokazywac sie kontrolki typu olej itp a po uruchomieniu silnika stacja radia której sie słucha. Czy u was jest tak samo ?? czy moze u mnie cos jest uszkodzone badz zle ustawione , tak samo z sygnalizowaniem otwartych drzwi poza zapaleniem sie lampek na suficie to nic innego nie sygnalizuje tego a powinno byc cos na wyswietlaczu .
4 . Temat pasow bezpieczenstaw juz przeczytałem wiec wiem ze potrzeba je wysuszyć zeby dobrze sie sciagały i najlepiej zabezpieczyc silikonem w sparay tylko czy taki silikon nie pozostawi pozniej jakis sladow na ubraniu??
5. Siłowniki tylnej klapy ciezko działaja nie ma mowy zeby bagaznik otworzyc z pilota . Czy to wina zimy i temp ujemnej czy moze trzeba je juz wymienic na nowe ??
hmm to chyba narazie na tyle a moze az tyle
Dziekuje wszystkim za wyrozumiałosc w czytaniu mojego posta i prosze o rady i porady co i jak zrobic zeby autko smigało jak najdłuzej , na marginesie wyswietlacz wskazuje przebieg 135 tysiecy , co ile robic rozrzad przy takim silniku, i na co zwrócic szczegolna uwage ??
Pozdrawiam _________________ Kamil
1) Ja u siebie wymieniłem w ASO na nowy, ale jeśli nie chcesz tyle płacić to pojedz to jakiegoś speca od VAG/TDI i można ten zawór zaślepić lub wyłączyć programowo.
3)Ten komputer pokładowy ma 2 pamięci: taką która kasuje się chyba po 2 godz od zgaszenia samochodu i drugą, która kasuje się po odpięciu akumulatora lub można ją zresetować przyciskiem na manetce. Przełączasz się między pamięciami przyciskiem na dolnej części manetki od wycieraczek.
Na głównym wyświetlaczu na górze pokazują się dane z radia (nazwa stacji, info i CD i ścieżce)-jak radio jest wyłączone to ta część wyświetlacza jest czarna. Środkowa część wyświetla dane komputera pokładowego, a dół jak napisałeś temp. zewnetrzną. U mnie tak jest jak napisałem. Po otwarciu drzwi, maski, bagażnika pojawia się ikonka samochodu z zaznaczeniem co jest otwarte.
4) Pasy u mnie się same nie chcą dobrze zwijać, bo parkuję pod chmurką, ale wstawienie do garażu i wysuszenie np. suszarką daje krótkotrwały efekt. Też czytałem, że są specjalne sylikony, ale nie korzystałem.
5) Trzeba wymienić na nowe, mam tak samo i to nie problem zimy.
Książka serwisowa - rozrząd wymieniać co 120 000km, ale ASO i wszyscy użytkownicy zmieniają co 90 000km. Szczególą uwagę trzeba zwrócić na wymianę oleju na czas (co 15 000km), olej musi spełniać normę 505.01
Dzieki za szybka odpowiedz
Czyli wszystko jasne poza głownym wyswietlaczem , rozumiem ze elementy zwiazane z radiem moze nie pokazywac bo moza akurat cos jest odpieta od radia ale czemu nie pokazuje sie info o otwartych drzwiach , klapie bagaznika ??? czy moze to kwestia jakis ustawien , az pójde odraz pokombinowac
Pozdrawiam _________________ Kamil
radio jest skody " symfonia" na cd nie znam modelu , ale kurcze czemu nie informuje o otwartych drzwiach , tylko swiatełka sie zapalaja .
p.s. z ta pamieca komp juz sprawdziłęm dzieki za info _________________ Kamil
a powiedz mi jak u ciebie z pedałęm gazu , czy reaguje odrazu na kazde " musniecie " czy tak samo jedzie normalnie a takiego dodatkowego kopa dostaje dopiero jak sie mocno w podłoge wcisnie ??
Acha i jeszcze jedno pytanko , bo sprzedajacy mowił ze autko zostało sprowadzone z Danii ale jak przegladałęm instrukcje obsługi to na odwrocie pisze "SUPERB ANGLICKY 08.03 " i jest tez wizytowka z salonu i adres jest West Midlands czyli kurcze Anglii ?? Jak mozna to sprawdzic bo jezeli to anglik to pewnie byłą przekłądka i za rok lup dwa zaczna sie problemy z ukłądem kierowniczym itp ( ponoc te przekładki to kiepsko raczej sa robione i nie warto potem kupowac takiego auta ) moze ktos wie czy np po nr nadwozia badz vin mozna dojsc skad auto pochodzi ? _________________ Kamil
podejdź do serwisu, podaj vin to może Ci powiedzą gdzie były serwisy gwarancyjne robione. Akurat o wadach układu kierowniczego po przekładce się nie słyszy ale za to elektryka prawie zawsze pozostawia wile do życzenia bo przeważnie się ją sztukuje.
Co do egr to ja mam odłączony i nie ma żadnych problemów (pluł mi na zewnątrz olejem więc dziada zaślepiłem). Egr jest zepsuty jak wydaje taki dziwny odgłos ''pstrykania'' więc go nie wymieniaj. Egr może jeszcze się zapchać/zasyfić i wtedy trzeba go z nagaru wyczyścić - ostateczność to brak możliwości odpalenia auta.
ja zgiąłem ten wężyk co dochodzi do egr od góry o 180 stopni (elastyczny w osłonie materiałowej) i ścisnąłem złączką skręcaną (nie wiem jak to nazwać) i tak już jeżdżę od maja.
insepkcja to inspekcja, błędy kasuje się poprzez podpięcie auta pod komputer który jest urządzeniem diagnostycznym do odczytu i kasowania błędów albo dedykowanym urządzeniem. Możesz też spróbować odpiąć akumulator (zdjąć klemę/klemy) na parę minut, powinno pomóc .
hm... nie wiem czy dobrze pamiętam, ale inspekcję olejową chyba kasowałem bez kompa.
Spróbuj wcisnąć ten wystający przycisk od kasowania licznika kilometrów, przytrzymaj wciśnięty i przekręć kluczyk w stacyjce (dokładnie nie pamiętam, ale jeśl to nic nie da to chyba tą dzwigienkę możesz obrócić w prawo i przekręcić kluczyk - nie chce mi się teraz schodzić do samochodu). Nie jestem pewny, ale tak kiedyś chyba skasowałem.
kolega nie pytał o skasowanie inspekcji tylko błędu związanego z zaworem EGR. Inspekcje olejową albo serwisu kasuje się kombinacją przycisków od zegara i licznika przebiegu dziennego oraz zapłonu tak jak napisałeś.
Ostatnio zmieniony przez superbawx dnia Pią 29 Sty 2010, 23:48, w całości zmieniany 1 raz
I dzis okazało sie co jest nie tak, jest chyba tak jak mowiliscie ," elektryka jest chyba sztukowana " i dlatego wyswietlacz wyswietla tak a nie inaczej , autko jest anglikiem ((((( dzis zauwazyłem to na lusterkach , tzn prawe jest " łamane " a lewe zwykłe, w europejskich autach jest na odwrót .
Kurde i teraz 1000000 mysli czy zrobiłem dobrze kupujac (( Czy ktorys z kolegow ma moze do czynienia u siebie z autem po przekładce ??? czy jest czym sie martwic ?? i czy w takim przypadku przebieg jest oryginalny ?? skoro nowy kokpit jest ?? _________________ Kamil
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Superb ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.