Witam od jakiegoś czasu gasnie mi silnik na wolnych obrotach... zostały wymienione świece, kable i był czyszczony gaznik. Niestety dalej jest to samo. Czy ktos wie co moze byc przyczyna???
Re: ( Skoda Favorit ) Silnik gaśnie na wolnych obrotach
Witam
Mam identyczny problem jak i ty. Mam Skodę Favorit 1.3 w gazie. Czasami zdarza się, że obroty silnika spadają poniżej 0,5 tyś. obr/min i wtedy samochód gaśnie. Zauważyłem, że ma na to wpływ pogoda.
Musisz ręcznie podregulować obroty. Jest to na tyle frustrujące, że nie da się tych obrotów ustawić raz i już będzie dobrze (chyba, że ja tego nie potrafię zrobić). Czasem to pokrętło trzeba kręcić w lewo, aby obroty się zwiększyły, a drugim razem w prawo. Nie wiem czym jest to spowodowane. Z moich obserwacji wynika, że na spadek obrotów wpływa pogoda.
Pokrętło do regulacji obrotów jest na gaźniku po prawej stronie, w pobliżu zbiorniczka wyrównawczego a zbiornikiem od spryskiwaczy. Takie długie pokrętło ("złotawe").
Mam nadzieje, że o to chodziło i że w jakimś tam w stopniu pomogłem Zresztą może by się wypowiedział ktoś, kto zna się na tych sprawach. Już sam się wkurzam z tymi obrotami, bo ciągle muszę je ustawiać, bo mi auto gaśnie. Szczególnie na gazie, bo na benzynie jakoś tam kręci ten silnik.
Ostatnio zmieniony przez AlienXP1 dnia Pią 12 Paź 2007, 21:43, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Skoda Favorit ) Silnik gaśnie na wolnych obrotach
Witam,
Jeżeli obroty spadają nagle i samochód gaśnie - a zwłaszcza jeżeli jest na gazie to może być kwestia układu chłodzenia. Układ chłodzenia może mieć gdzie zator. Sprawdź ile masz wody w zbiorniczku wyrównawczym. Jak gdy miałem problemy z chłodzeniem to tak samo mi się zachowywało auto. I może mieć na to wpływ pogoda.
Ludzie a co wy zmyslacie.To autem w jakiąs okresloną aurę nie wolno wyjezdzac bo gasnie?Przeciez tam nie ma naszpikowanej elektroniki!!Przeciez to musi byc jakis MECHANICZNY powód a nie pogoda.I chodzi o to JAKI to powód?Prawda? _________________ kitu0
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno Posiadane auto: Skoda Favorit 135 L
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Wrz 2009, 00:17
Temat postu:
Re: ( Skoda Favorit ) Silnik gaśnie na wolnych obrotach
Witam.
Jak pisze przedmówca przyczyną może być ta membranka. Należy ją wymienić. Koszt to około 40 pln. Wymiana jest prosta. Odkręca się dwie śruby i wkręca te od nowej membrany i po robocie. Czyszczenie gaźnika jednak mimo wszystko polecam powtórzyć. Dokładnie i sprężonym powietrzem, bo dmuchając "usta-usta" można niestety nie wszystko wydmuchać i awaria będzie się powtarzać. Dziwi mnie opisywane przez was położenie śruby do regulacji obrotów... U mnie reguluje się je śrubą, która bezpośrednio znajduje się przy przepustnicy, czyli zaraz pod obudową filtra powietrza, patrząc od prawego koła, zaraz obok miejsca, gdzie zaczepiona jest linka od pedału sterowania przepustnicą (gazu). Życzę powodzenia i piszcie, jakie są skutki poszczególnych zabiegów.
Pozdrawiam. _________________ Piękna jak Maybach, szybka jak bolid - taka jest właśnie Skoda Favorit.
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): NOWA WIEŚ Posiadane auto: Skoda Favorit
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Wrz 2009, 19:33
Temat postu:
Re: ( Skoda Favorit ) Silnik gaśnie na wolnych obrotach
witam waszym problemem moze byc jeszcze dysza wolnych obrotów jesli ją ktos za mocno dokreci to moze nie czymac wolnych obrotów trzeba zapalic auto i ją delikatnie dokrecic w palcach tak zeby nie zaczeła pływac na wolnych obrotach pozdrawiam wszystkich
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: Siena HL 1,6 16V 1998, Toyota Corolla 2.0 D E10
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 26 Wrz 2009, 12:12
Temat postu:
Re: ( Skoda Favorit ) Silnik gaśnie na wolnych obrotach
U syna był ten sam problem plus nieregularne pływające obroty. Odkręciłem pół obrotu śrubą regulacyjną mieszanki paliwowo powietrznej i wszystko wróciło do normy.
Śruba ta jest umiejscowiona od strony podszybia w korpusie gaznika bliżej podstawy mocowania, wkrętak wsuwamy w otwór w korpusie od strony prawego koła (ciężko tam trafić jak jest założona obudowa filtra powietrza).
Pzdr.
Re: ( Skoda Favorit ) Silnik gaśnie na wolnych obrotach
Witam serdecznie.
Pomogła wymiana TERMOZAWORU gaźnika. Połączony z siłownikiem ssania. Nie mylić z elektrozaworem gaźnika!! Ponieważ w sklepie zaśpiewali za niego 90 zł! wspomnianą część kupiłem tutaj: http://www.skodaczesci.pl/ (szukać pod nazwa elektrozawór gaźnika) za 50zł. Warto najpierw sprawdzić czy rzeczywiście jest on niesprawny. Nie będę tutaj opisywał prób ciśnieniowych ponieważ sam dokładnie nie wiem jak je się przeprowadza. W moim przypadku wystarczyło potrząśnięcie zdemontowanym termozaworem (nie trzeba ściągać całego gaźnika. Mocowanie na dwie śrubki). Na tej podstawie stwierdziłem, że coś jest nie tak, gdyż w środku coś grzechotało. Po wymianie autko nie gaśnie. Nawet jak ma 500-600 obr.
Pozdrawiam
Re: ( Skoda Favorit ) Silnik gaśnie na wolnych obrotach
Witajcie! Znalazłam to forum szukając odpowiedzi właśnie na pytanie - dlaczego gaśnie na niskich obrotach.
Moja Frycia ma dokładnie ten sam problem - niskie obroty i niestety milknie. Dyszę od niskich obrotów miała już czyszczoną i regulowaną - nadal jednak jest ten sam problem.
Cieszę się, że tu zajrzałam w poniedziałek zaprowadzam Frycię do mechanika - niech sprawdza gaźnik
pozdrawiam wszystkich!
Re: ( Skoda Favorit ) Silnik gaśnie na wolnych obrotach
Witam. Pozwole sobie odświeżyć temat gdyż szukam po necie i nigdzie nie mogę znaleźć mojego przypadku. Mianowicie Frytka standartowo na gaźniku z którym walczę już prawie dwa tygodnie i nie mogę go ustawić. Doszło do tego że na wolnych obrotach cały czas ma bogatą mieszankę (wiem bo korzystam ze świecy z szybką) co powoduje jej gaśnięcie. Nawet całkowite zakręcenie iglicy od składu mieszanki nie pomaga . Zauważyłem że odłączenie elektrozaworu dyszy wolnych obrotów powoduje zubożenie mieszanki co się objawia tym że silnik zaczyna pracować w miarę normalnie. Proszę o sugestie podpowiedzi którędy Frania pobiera paliwo do mieszanki w sytuacji odpiętego elektrozaworu i zakręconej iglicy Ja się powoi zaczynam poddawać
Witam ponownie problem rozwiązany przez przypadek. Mianowicie po długim boju zauważyłem że silnik zaczyna mi przeciekać olejem wiec sprawdzam bagnet a tam oleju w czy i ciut . Wiec otwieram korek i zostałem zgazowany oparami paliwa całe szczęście że nie paliłem papierosa bo bym nie musiał iść do fryzjera. Przyczyna membrana w pompce poszła i cisło paliwo do oleju gdzie po zagrzaniu silnika opary szły odmą do gaźnika przez co skubana palił pomimo zakręcenia iglicy .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Favorit ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.