Od niedawna jestem posiadaczem Skody SUPERB i dziś mialem pierwszy poważny problem.
Po wyprzedzaniu (pod górę) dwóch samochodów przy obrotach dochodzących do 4000 samochód stracił moc - toczył się. Zatrzymałem się wyłączyłem silnik pozdejmowałem osłony i zacząłem oglądać czy jakiś weżyk gdzieś nie strzelił (zaznaczam że nie jestem mechanikiem). Poruszałem tu i tam, odpalam jadę i ku memu zdziwieniu wszystko wróciło do normy. Jedyna rzecz jaka była nie tak to głośniejsza praca silnika. Co się okazało brak metalowego zaczepu w plastiku w którym znajduje się filtr powietrza (komora filtra powietrza była trochę rozszczelniona i brała powietrze - stąd te dziwne odgłosy), założyłem wszystko ok. Po podpięciu samochodu do kompa wyskoczył błąd turbiny że została odcięta. Błąd został skasowany i jak na razie wszystko ok. Moje pytanie! czy to nieuchronny koniec turbiny czy tylko zwyczajna zwiecha? Czy możliwe jest że zostało zassane "lewe" powietrze i samochód stracił na mocy? a może jakieś odcięcie paliwa?
Wygląda na to, że łapał lewe powietrze.
Poza tym jeśli będzie się problem powtarzał to sprawdz:
-przepływomierz
-zawór n75
-zapieczone kierownice w turbo
-zdarzają się inne mniej typowe przypadki
Jakby turbo się kończyło to leciałby szary dym i mógłby łykać olej.
Samochód nie kopci, nie bierze oleju, turbinka sucha żadnych objawów które mogły by dać znać ze turbo pada. Samochód ma przejechane prawie 200tyś. km
Zobaczymy po tym weekendzie co się będzie działo. Mam zamiar zrobić trochę kilometrów i mam nadzieje że problem sie nie powtórzy. Zapomniałem dodać że na kompie wyskakują jeszcze dwa błędy: czujnik temperatury paliwa - zwarcie i czujnik wentylatora chłodnicy (błędy były przed tym dziwnym objawem) podejrzewam że nie mają nic z tym wspólnego. Jeśli problem się powtórzy to sprawdzę co napisałeś i nie omieszkam napisać co było przyczyną. Dzięki
typowy notlauf, podmień n75 z n18, sprawdź wężyki od n75, sprawdź jak chodzi sztanga od turbiny ( w jakim zakresie i czy się przycina)
możesz wejść na vagu w 011BS i obserwować jej pracę
Witam,
Niestety tak jak przypuszczałem przez całe święta to samo czyli zanik mocy - gaszenie samochodu i moc powraca. Zdarza się to coraz częściej, bez reguły i zauważyłem dzisiaj ze przy obrotach ok 3000 i prędkośći ok 90km/h przy jeżdzie pod górę.
Panowie radzicie mi tu różne rzeczy (chwała Wam za to) ale każdy mechanik a byłem u 3 i wszyscy zaufani i wątpie żeby któryś na kase mnie chciał naciągnąć - wszyscy jednogłośnie mówią ze to TURBINA i pozostaje tylko regeneracja.
Dopiero teraz zaczynam działać w tym temacie bo łudziłem się ze problem sam zniknie.
Spróbuje poszukać jeszcze jakiegoś konkretnego speca/diagnosty/serwisu który zajmuje się tylko turbinami żeby upewnić się na 200% co jest przyczyna. Sam sobie nic nie posprawdzam bo nie mam o tym bladego pojęcia ani żadnego sprzętu do diagnostyki.
Niebawem się odezwę
Podłącz auto pod vaga i sprawdź błędy. Turbina nie musi być do regeneracji tylko do czyszczenia - zapieczone kierownice spalin bądź błąd zaworu który kieruje turbo - n75, albo przepływka - spróbuj podmienić od kogoś! Mojego ojca wspólnik maił to samo w octavii i regenerował turbo po dwóch latach problem powrócił i tylko dzięki temu że chłopaki ze skody w Toruniu robią na lewo zdiagnozowali ze gruszka od turbo jest do przeczyszczenia/wymiany (serwis upierał się na kolejną regenerację). Przeczyścili/ napsikali środka czyszczącego do środka i pomogło - problem znikł.
Jak pada turbina to przeważnie ginie dużo oleju z silnika - puszczają uszczelniacze. W najgorszym przypadku jak puszczą uszczelniacze to następuje samozapłon oleju pompowanego z turbo na tłoki i nie można zgasić auta ale to ostateczność. U ciebie mogą być brudne kierownice spalin albo zawór albo przepływka.
Mechanik który zabiera się za taki problem bez podłączenia auta pod komp (kabelki są tanie i programy do ściągnięcia) to nie jest dobry mechanik do stawiania diagnozy. Turbo regenerować można zawsze ale opinie na ten temat są podzielone.
Witaj,
To co tu zacni koledzy piszą to prawda!!! Żadna turbina do wymiany. Miałem identyczny problem ze spadkiem mocy i też jako pierwszą diagnozę postawiono wymianę. Z kolei "dobry duszek" z serwisu przeczyścił mi jakąś gruszkę od turbo (nie znam się więc nie wiem czy dobrze napisałem) i problem znikł. Z kolei mój znajomy też w Superbie miał zanik mocy ale do tego stopnia, że na 3 biegu auto nie miało siły na jazdę 0 mocy. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu przez kilka kilometrów było O.K. Miał jakieś pęknięcie na pompie wysokiego ciśnienia (chyba Hydropompa) niestety po wyłożeniu 1000zł problem znikł. Moze to nie jest u Ciebie ten sam problem ale objawy podobne. Ale na pewno warto sprawdzić.
Pozdrawiam
Dołączył: 04 Sie 2006 Posty: 473 Skąd jesteś (miejscowość / region): Octavia Club Polska Posiadane auto: Skoda Octavia 1,9 TDI AGR SLX combi 2000 r.
Piwa: 21/0
Wysłany: Pią 08 Sty 2010, 20:36
Temat postu:
Re: Chwilowy zanik mocy - SUPERB 1.9 TDI 130km
skoda28 napisał:
(...)
przy obrotach dochodzących do 4000 samochód stracił moc - toczył się. Zatrzymałem się wyłączyłem silnik
(...)
odpalam jadę i ku memu zdziwieniu wszystko wróciło do normy.
(...)
Typowy objaw nieprawidłowego działania N75 - o czym wspominał Kolega ja456.
Najzwyczajniej przeładował wówczas turbinę (zbyt duże ciśnienie) i zadziałał prawidłowo czujnik ciśnienia w intercoolerze - w efekcie odłączył turbinę.
Ostatnio zmieniony przez hsurim dnia Sob 09 Sty 2010, 10:38, w całości zmieniany 1 raz
W poprzednim TDI padła mi mniej więcej w tym samym czasie równocześnie przepływka, n75 i turbo - temat jest mi dosyć dobrze znany, zresztą to typowe usterki TDI.
to napisz proszę kolego ja456 jakie miałeś objawy że turbo dałeś do regeneracji. Regeneracja polega na wymianie łożysk, uszczelniaczy które puszczają olej + wywazenie i nie ma nic wspólnego z przeładowywaniem. Przeładowywanie to albo N75 albo brudne kierownice spalin albo jak w przypadku znanym mi zasyfiała gruszka od turbo.
Jako ciekawostkę dodam że różni mechanicy wróżyli mi wymianę/regenerację turbo w superbie 1.9 tdi AWX bo brała olej a skończyło się na wymianie pokrywy zaworów gdyż separator oleju był walnięty 3000km i ubytków zero.
Początkowo tylko kopcił (siwy dym), następnie jak nie miał mocy pojechałem do serwisu, zrobili przegląd (wymienili olej) i nie mogli stwierdzić co jest nie tak. Po 2 dniach nie było oleju, wszystko wyciekło przez turbinę. Po zmianie turiny na regenrowaną samochód dalej nie jechał, wymienili n75 i nieco pomogło, ale wtedy powiedzili, że przydałoby się jeszcze zmienić przepływkę, ale po tych przejściach miałem dość tego samochodu i go sprzedałem.
Witam,
Po sporej przerwie opisze co ustaliłem. Zjezdziłem sie po warsztatach samochodowych (6) i wszedzie to samo turbina, turbina, turbina. Nikt nie chce wymieniac nic poza turbo. Wkoncu trafilem przez znajomego do warsztatu w Krakowie (on mial problem z turbo i profesjonalnie zalatwili). Facet podpial sie kompem posprawdzal wszystko i mowi ze paliwo mamy jakie mamy i turbina do czyszczenia. Wspominam mu o wszych radach on mowi ze nic podobnego.Wyciagnac turbine wyczyscic i pomyslec o likwidacji katalizatora. Dodam ze przed tym warsztatem bylem w innym na wymiane czujnika temperatury paliwa i gosc "czyscil mi turbo" prawdopodobnie tylko jakims powietrzem pod cisnieniem bez sciagania. efekt - przez ok 2dni zylowalem woz na maksa zamykalem prawie obrotomierz i nic ale wkoncu moc stracilem. Wniosek wg mnie trzeba zrobic to co powiedzial majster z krakowa. W przyszlym tygodniu jestem umowiony, zobaczymy jaki bedzie rezultat.
Wk....em sie troche na tą turbine wyłączyła sie podczas jazdy 2 razy przy predkosci od 100-120km/h i wskoczyłem na autostrade. Gaz do dechy i ile fabryka dała. Sypałem przez 40km od 180-240km/h. Po zjechaniu z autostrady odrazu odczułem ze samochód jakby zrobił sie bardziej dynamiczniejszy. Od tamtego czasu problem ustąpił. Zmieniłem styl jazdy na bardziej dynamiczny i nie mam problemu z turbo.
WNIOSEK!
Diesel z turbo lubi obroty to pierwsza sprawa, wg mnie wypalil sie nagar z ON (fatalne paliwo mamy w naszym kraju) ktory zalegał w turbinie i po problemie! (juz 3 tydzien jeżdze i zero problemów)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Superb ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.