Odkrecajac korek wlewowy nie jestem w stanie stwierdzic ile oleju brakuje,poniewaz nie ma tam zadnej miarki.Mechanik z serwisu tez nie potrafil odpowiedziec mi na to pytanie.Czy sa dostepne w sprzedazy jakies miarki ktorymi mozna zmierzyc poziom oleju?Czy moze sam powinienem skonstruowac sobie taka miarke?
mierzy się specjalną linką, mają to tylko w ASO, jeśli masz przejechane pow. 60 tys. km na tym oleju, lepiej wymienić, potrzeba 2,2 l. oleju przekładniowego Mobil 80 W. Domyślam się, że pytanie jest związane z "zapoceniem" w tym miejscu. Nie ma czym się przejmować, normalne, dopóki nie zostawiasz plam, olej w tym miejscu pochodzi z silnika.
Odkęcasz linkę prędkościomierza wraz ze ślimakiem. Wysusz ślimaka i wkręć go ponownie. Jeżeli ślimak po kolejnym wyciągnięciu jest mokry to poziom jest wystarczający. A z tego co mi wiadomo to orginalny olej do skrzyni to Mugol
Dzieki za nadeslane odpowiedzi.Moj problem polega jednak na tym,ze olej wycieka z wybieraka galki zmiany biegow,tym samym jego ilosc w skrzyni sie zmniejsza.Z tad moje pytanie o mozliwosc sprawdzenia stanu oleju w celu ewentualnej dolewki. POZDRAWIAM
witam.tez sie podepne pod temat co do oleju mam przejechane 80 tys i mysle nad wymiana mozecie sprecyzowac ktory olej tam powinien byc??...a co do wycieku mi tez cieknie tzn.poci sie z siemeringa przy wodziku ale mechanik powiedzial ze juz wiele razy z tym mieli do czynienia i tak to juz jest ze po zalozeniu nowego po jakims czasie znowu bedzie cieklo wiec jak nie leje sie strumieniem to olac to
..."Volkswagen zaleca syntetyczny G50 SAE 75W90 (stosowany w większości manualnych skrzyń VW, G50 to ich marka). Jest to olej spełniający specyfikację VW 501.50. Inne oleje, które ją spełniają, to m.in. Castrol TAF-X, BP Energear SGX, Shell Getrieboil EP, Mobil VS 2000.
Z kolei według informacji Skoda Auto (i zgodnie z instrukcją obsługi Felicji), zalecany jest olej spełniający specyfikację jakościową API GL-4, oraz jedną z następujących klas lepkości: 75W, 75W80, 75W85, 75W90.
Pojemność skrzyni to około 2.4 litra."...
Informacje zaczerpnięte z innego forum poświęconemu "Feli"
Co do olania przez mechanika kwesti wycieku to ja bym zmienił warsztat. A sama wymiana nie jest specjalnie skomplikowana.
1. Przed wyjęciem simmeringu najlepiej spusicić olej ze skrzynki, oczyścić wałek i ostrożnie podważając nożykiem usunąć starą uszczelkę. Po usunięciu starego simmeringu można oczyścić otwór i założyć nowy delikatnie uderzając gumowym młotkiem poprzez kawałek plastikowej rurki.
2. W gumowej osłonie wałka (zakładanej na kołnierz simmeringu) znajduje się mały otworek odprowadzający ciecze, jakie mogłyby się tam dostać. Musi być on skierowany do dołu.
Po wykonaniu tych czynności można zamontować mechanizm wybierania biegów, te wskazówki opracował Mariusz Spytek na
http://www.skodaczesci.pl/porady/?grp=4 gdzie znajdziecie dokładne zdjęcia-polecam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Felicia ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.