Problem z odpaleniem silnika po nocy rano Fabia 1.2 HTP 40kw
Witam
Jestem posiadaczem Skody Fabia 1.2 HTP rok 2002. Silnik 54KM 40kw 3 cylindry model: AWY.
I mam oto taki problem z porannym odpaleniem silnika.
W zime to było nałogowe, natomiast teraz kiedy nad ranem jest ok 0 - 1 stopni dzieje sie tak
samo. Kiedy rano przekrecam kluczym w stacyjce i prubuje odpalic zero reakcji i tak jest za
pierwszym razem lub drugim razem. Samochód odpala mi za 3-4 razem i musze dłużej przytrzymać
kluczyk i zaskakuje. jak było bardzo zimno to czasem za piatym przekręceniem kluczyka
zaskakiwał, natomiast teraz kiedy zrobiło sie cieplej za 2 razem da rade go odpalić.
Myślałem że sa to świece bo z tego co wyczytałem trzeba je zmieniac co 60 tyś a mój samochód
ma przejechane 82 tyś. Więc wymieniłem na bardzo dobre świece platynowe firmy NGK japońskiej
produkcji model NGK PZFR5J-11 za nie małe pieniadze bo koszt wymiany 3 świeć zapłaciłem 180zł
i niestety ale problem dalej jest ten sam.
Czy może ktoś spotkał sie z takim problemem i wie co moze byc przyczyna tego że samochód nie
odpala za pierwszym razem przy niskich temperaturach?
Bardzo prosze o pomoc bo nie wiem co z tym fantem zrobic a nie chce jezdzic bezsensownie po
warsztatch i płacić pieniadze skoro problem nie został rozwiacany.
Naszczęście idzie juz cieplej i jezeli jest powyzej 5 stopni to Skoda odpala za pierwszym
razem. Zadnych problemów tez nie mam kiedy wyjde z pracy po 8 godzinach i na dworze jest 15
Re: ( Skoda Fabia ) Problem z odpaleniem silnika po nocy rano Fabia 1.2 HTP 40kw
Witam!!
Hmm powiedz a co w ASO na to, zcy podali chociaż jedną możliwość dlaczego tak się dzieję, bo niestety jeżeli oni tego nie wyłapią to będzie lipa bo w taki sposób można wymienić połowę części;/
A co do świec moja opinia jest taka że nie ma potrzeby kupować tak drogich świec zapłonowych wystarczą podstawowe czeskie briski, które sam również kupuje są o niebo tańsze a można przecież wymienić je troszkę częściej i i tak będzie duuużo taniej.
Re: ( Skoda Fabia ) Problem z odpaleniem silnika po nocy rano Fabia 1.2 HTP 40kw
Witam ponownie
W aso nie byłem bo az sie boje co powiedza i ile za to wezma. Tym bardziej że ja aso uwazam za bande nieudaczników którzy czekaja na jelenia az do nich przyjedzie i krzykna mu tyle że nie będzie wiedział w która strone do wyjścia. A co swieczek to zaproponowali mi w serwisie Skody jakieś ich za 40 zł od jednej i 60 zł wymiana, więc pojechałem do Pana "Stasia" i kupiłem najdroższe i najlepsze i cena wyszła mi ta sama.
Bo 60 zł za wymiane 3 świec które zajmuja 5 min pracy to istne złodziejstwo a pan "Stasio" zrobił mi to za 20 zł
witam, tez jezdze Fabia 1,2 htp awy i tez mialem podobne problemy z odpaleniem. moim skromnym zdaniem nalezy podjechac do pana "Stasia" zeby zmierzyl cisnienie na cylindrach, bo te silniki maja to do siebie ze wypalaja sie gniazda zaworowe w glowicy lub grzybki zaworów lub jedne i drugie i stąd kłopoty z odpaleniem. u mnie tak bylo i po remoncie głowicy jest w porządku. pozdrawiam. a ASO lepiej omijac szerokim łukiem
Re: ( Skoda Fabia ) Problem z odpaleniem silnika po nocy rano Fabia 1.2 HTP 40kw
witam ponownie, moj znajomy mechanik za zdjecie i załozenie głowicy wziął 100 zl. natomiast regeneracja głowicy, którą wykonali specjaliści od głowic kosztowała 400 zł. jak się ściąga głowicę z silnika 1,2 htp to niestety trzeba spuścic olej silnikowy. teoretycznie mozna wlac go z powrotem ale ja zalałem nowym, idąc za radą mechanika. do tego dochodzą 3 oringi do kolektora ssącego ok. 50 zł i uszczelka pod głowicę 80 zł i uszczelka pod kolektor wydechowy ok. 30 zł, razem około 700 zł, ale przeważnie warsztaty liczą sobie za to 1000 zł. a skoda aso to podobno 2500 zł ale lepiej tego nie sprawdzać pozdrawiam
Re: ( Skoda Fabia ) Problem z odpaleniem silnika po nocy rano Fabia 1.2 HTP 40kw
Witam
Dziekuję bardzo za odpowiedz, bo dzieki niej mam mniej wiecej realne wyliczenie kosztów co może mnie spotkać w najgorszym wypadku....
Powiem tak, zrobiło sie cieplej i jak teraz odpalam samochód pali za pierwszym razem i podczas jazdy nie czuję zeby co kolwiek mu dolegało. jade i nie myśle o problemie z porannym odpalaniem. Będę próbował ten temat pociagnąc do październiaka/listopada jeżeli te problemy się znowu pojawią bo aż mnie kieszeń ściska ze kupiłe samochód w który musze ładowac!
Powiem Tak! fabia to mój drugi samochód. tz ... ekonomiczny!.. pierwszy to Renault Laguna który jest tak naszpikowany elektroniką że lepiej się samemu nie dotykać ( navi, abs, esp, parktronic, naprawdę kupa elektroniki bo to wersja INITIALE nie spotykana na naszym rynku) ale potrzebuje paliwa i żeby ograniczyć koszta w rodzinie kupiłem fabie... Ten sam rok, ten sam przebieg i w fabi zero komfortu ( bardzo uboga wersja) i nigdy w życiu bym nie przypuszcał że może jej co kolwiek dolegać... bardzuej spodziewałem się tego po Lagunie, ale widze że ta Fabia to jedno wielkie g...o! No nic Nie chce oddawać do żyda bo szkoda, i pomęcze się do jesieni jak juz naprawde będzie z nia nie dobrze...!
dziekuje bardzo za pomoc
Pozdrawiam
Re: ( Skoda Fabia ) Problem z odpaleniem silnika po nocy rano Fabia 1.2 HTP 40kw
racja, nie ma co dzialac z autem pochopnie, ja jezdzilem na zdefektowanej glowicy 2 lata i zrobilem 50 tys. km:) fakt, cięzko było czasem maszynę odpalić i słaba była na trasie a do tego spalanie 2 litry więcej niż teraz po remoncie. ja tez byłem zaskoczony jak kupiłem 2letnie auto z przebiegiem 70 tys i po 2 tygodniach zaczęło sie sypac... wniosek: nie należy kupować aut z 3-cylindrowymi silnikami, pozdrawiam
Re: ( Skoda Fabia ) Problem z odpaleniem silnika po nocy rano Fabia 1.2 HTP 40kw
Witam ponownie
dziekuje za słowa otuchy i fakt że dopuki jakoś pali moge się wstrzymac z tym remontem. Ale to tylko samochód i nie ma co sobie głowy zawracać. szkoda że zmnieniło sie moje zdanie na temat skody. Tyle ludzi zachwala te samochody a tu po przebiegu niecałe 80 tys głowica może byc do regeneracji i nie tylko. Szkoda słów, może że moje cięzko zarobione pieniądze musze wkłądac w to padło jakiem jest Fabia!
Pozdrawiam
Re: ( Skoda Fabia ) Problem z odpaleniem silnika po nocy rano Fabia 1.2 HTP 40kw
na początek jeżeli moge doradzić wymień filtr paliw wprawdzie ASO twierdzi że nie ma takiej konieczności ale miałem ten sam problem i zadziałało koszt z wymianą ok 30zł _________________ kolmasz
Re: ( Skoda Fabia ) Problem z odpaleniem silnika po nocy rano Fabia 1.2 HTP 40kw
a co do świec zapłonowych to kolega ma rację że wystarczą czeskie najlepiej trzy-elektrodowe koszt niewielki a wymieniam po 40tyś. _________________ kolmasz
Re: ( Skoda Fabia ) Problem z odpaleniem silnika po nocy rano Fabia 1.2 HTP 40kw
trudno , świece kupiłem za tyle kasy i juz za póżno je oddać. Zamieniłem na te stare i jest tak samo jak z tymi nowymi więc pozostawiłem stare. A te bede miał może kiedyś na wymiane, a co do filtra paliwa to za Pana pomysłem zakupiłem i będę próbował sam wymienić... Wymiana jest zapewne banalna ale trzeba mnieć kanał. Czy trudno jest go wymienic i dokładnie gdzie się on znajduje jak wejde pod samochód. Czy trzeba zdejmować jakąś osłone czy normalnie go widac... Proszę o pomoc
pzdr
Re: ( Skoda Fabia ) Problem z odpaleniem silnika po nocy rano Fabia 1.2 HTP 40kw
a i jeszcze na te smutki z tym samochodem chce wyczyścić przepustnice. Poczytałem na ten temat i podobno duzo to pomaga, tez chciałbym zrobic to sam , bo nie jest to pewnie jakaś filozofia , do póki nie odbedzie się zastosowania podpięcia komputera w celu adaptacji... ale z tym to podjade do warsztatu..
Znalazłem foty czyszcenia przepustnicy silnika 14 16V. myśle ze nie ma praktycznie żadnej różnicy miedzy silnikiem 12 6v ...
I w tedy zobaczymy , nowy filtr, przepustnica wyczyszczona i teraz może bedzie lepiej. Mam tylko problem z kupieniem uszczelki pod ta przepustnice ale może w aso dostane, chociaz cie chciałbym ogladac tych złodziei.
Pzdr
Re: ( Skoda Fabia ) Problem z odpaleniem silnika po nocy rano Fabia 1.2 HTP 40kw
... a tak teraz powaznie! długi weekend idzie i postanowiłem spędzic go pod nadwoziem mejego niemiecko czeskiego wagena aby wymienić filtr paliwa. Wie ktoś dokładnie gdzie to się znajduje? Sprawa pewnie błacha ale fajnie by było jak bym wiedział czego mogę się spodziewać wchodząc pod moją małą "fabisie"... Będę wdzięczny za cenne uwagi kolegów którzy już ogarneli ten temat
Pzdr
Rybol
Re: ( Skoda Fabia ) Problem z odpaleniem silnika po nocy rano Fabia 1.2 HTP 40kw
a to najlepszy gryps dnia! zadzwoniłem do aso zapytac się o uszczelki dpo przepustniece i maja w komplecie czyli 2 sztuki. Wiecie ile mi krzykneli ? - 200zł a z tego co wiem to ta jedna z tych uszczelek można kupic po 5 zł... Dziekuje że mamy aso, co my bez nich byśmy zrobili Smiechu warte!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Fabia ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.