Witajcie,
Od 4 lat jestem użytkownikiem Rumcajsa 1.2 htp z 2011 roku w wersji Ambition, aktualnie na liczniku nieco ponad 91 tysięcy.
Od pewnego czasu mam problem ze świecąca kontrolką check engine, mechanicy już powoli rozkładają ręce... Po podpięciu pod komputer wyskakują błędy sond lambda. Więc na pierwszy ogień poszła do wymiany pierwsza sonda, przejechalem z 50 km, kontrolka się zapaliła, więc wymieniona została sonda 2. Pojezdzilem znów trochę, kontrolka się zapaliła, pojechałem do Serwisu Skody w Gliwicach, tam stwierdzili, że to może być wiązka, wymienili, skasowali błędy, trochę pojezdzilem, znów to samo, kontrolka się zapala. Kolejny mechanik stwierdził, że te sondy, które są założone są uniwersalne więc może dlatego problem wraca, założył Boscha, błędy skasował, po 11 km kontrolka się zapaliła. Trzeci mechanik stwierdził, że powinny tam być sondy Denso, więc na takie zmienił (po raz trzeci), poprawił też po serwisie wiazkę, bo była zrobiona na odwal się. Problem się skończył, tak mi die przynajmniej wydawało. Zrobiłem 10 tys km bez checka, w lutym, założyłem LPG, no i problem powrócił. Błąd jaki pokazuje komputer to P2097, byłem u gazownika, który instalację zakładał, twierdzi, że wszystko jest ok, mapy benzyny i gazu się pokrywają. Zauważyłem, że przy jeździe na benzynie kontrolka się nie zapala, powiedziałem to gazownikowi, on sprawdził i niby błąd też się wyświetla, tyle, że w oczekujących. Teraz od jakiegoś 1000 km pojawiają się dwa kolejne błędy (przy jeździe na LPG) p0133 i p2**, zczytałem je Elmem z aplikacją OBD Harry.
Jeżdżę teraz na samej benzynie, żeby zobaczyć czy rzeczywiście te błędy są oczekujące.
Czy macie jakiś pomysł, gdzie jeszcze można szukać przyczyny? Czy ktoś z Was miał taki sam problem? Bo przyznam szczerze, jest to irytujące, tym bardziej, że przy zapalonej kontrolce auto traci moc, jest słabsze, nie dość, że ten silnik demonem mocy nie jest, to jeszcze dodatkowo moc traci.
Gdzieś natknąłem się na propozycję, aby pod 2 sondę dać tulejkę, a gazownik zasugerował, że być może to katalizator...
Ja już nie wiem kogo słuchać, do kogo pojechać...
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
Zapomniałem... Instalacja LPG:
Stag-4 Q box plus
Wielozawór Tomasetto Achille at.02
Wtryskiwacze AC W03
Reduktor AC R02
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Rapid ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.