Jako że ostatnio miałem stłuczkę w której potłukły mi się lampy to trzeba było jakoś ogarnąć "nowe".
Na allegro/olx xenony od wersji europejskiej w stanie nieznanym (na 95% do regeneracji) to koszt ok 600-1300 zł za parę.
Angoli też trochę jest ale trzeba modzić przesłonę koszt ok 300-400 zł za sztukę.
Halogeny europejskie można dostać już za 100 zł sztuka.
Przypomniałem sobie że VAG jest mistrzem optymalizacji finansowej przy produkcji elementów oraz to że swoją kurę kupiłem z zamontowanymi halogenami zamiast xenonów i nie zdążyłem ich jeszcze sprzedać.
Wobec tego poleciałem do piwnicy, przytargałem halogeny i zacząłem porównywać konstrukcję obu lamp.
Cechy wspólne
Bi-Xenon i Halogen mają identyczne długie (h3) oraz przeciwmgielne (h3).
Wewnętrzna konstrukcja, mocowania plasticzki itd też identyczne co do joty.
Soczewka świateł mijania JEST identyczna, i chyba nawet ma taką samą ogniskową.
Obudowa zewnętrzna, nawet znaki homologacyjne są takie same.
Różnice
W obudowie xenonu jest wycięty otwór na gniazdo przetwornicy, w lampie halogenowej otworu nie ma natomiast są wszystkie mocowania dla przetwornicy, a nawet zaznaczony jest fragment plastiku który należałoby wyciąć.
Xenon i halogen mają różne odbłyśniki soczewki a co za tym idzie podstawę żarówki.
Trochę inna elektryka.
Inne silniczki od ustawiania wysokości świecenia bo xenon ma samopoziomowanie.
A teraz meritum,
Jeśli macie potłuczone xenony, ale soczewka, odbłyśnik, silniczek, przetwornica, zapłonnik i kable wewnętrzne są całe to nie szukajcie używanych xenonów.
Kupcie najtańsze halogeny (byle miały wszystkie uchwyty mocujące do karoserii), mogą być nawet od angola. Zawieźcie do serwisu regenerującego reflektory i poproście o to by wywalili soczewkę halogenową z odbłyśnikiem i zamontowali soczewkę z odbłyśnikiem od xenonu. Przy okazji możecie poddać swoje odbłyśniki regeneracji.
Elektrykę wewnętrzną przełożycie spokojnie samodzielnie w 2h.
Ja od siebie mogę polecić chłopaków z xenon24.eu z Krakowa, w Łodzi nikt nie chciał się podjąć takiej roboty bo fabryczne lampy są na twardym kleju i zwykłe grzanie nie daje rady.
Tym sposobem za 400 zł (100 lampa + 300 regeneracja) sztuka macie sprawne xenony z praktycznie nowymi odbłyśnikami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Superb ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.