...tylko u mnie sprawa szybko dojrzała. Cewka zapłonowa sie przepaliła, silnik tracił moc. Lepiej to napraw bo staniesz gdzieś w lesie jak Ci się komputer zablokuje. Ta lampka oznacza zły skład spalin (według instrukcji). U mnie zdrowo smierdziało. Najlepiej tak jak radzi kolega podpiąć kompa i sprawdzić błędy. Przyczyn pewnie może być więcej.
Ta lampka oznacza zły skład spalin (według instrukcji). [...]. Najlepiej tak jak radzi kolega podpiąć kompa i sprawdzić błędy. Przyczyn pewnie może być więcej.
teraz wiem juz troche wiecej. W serwisie skody nie pomogli bo takiej instalacji u siebie nie mają ale jest tak: wyciek płynu chłodzącego z jakiegoś trójnika od gazu , zła mieszanka trafia do silnika i jest troche zamulony i dlatego ta lampka. Słowem wszystko od instalacji gazowej, dzisiaj autko jest u mechanika i bedzie zyło.
MI też się zapaliła , właśnie wróciłem z serwisu i okazało się ,że to chyba bardzo poważny problem . Mechanik podłączył kompa wykasował błąd, wyjechałem ,po 30 km znów się zapaliła . Wróciłem , podłączyli ponownie komputer pokazał błąd ;awarię czujnika wałka rozrządu,wymienili czujnik i nic z tego po chwilach przemyśleń i narady doszli do wniosku , że przeskoczył łańcuczek rozrządu , a to już poważna sprawa radzili mi zostawić auto u nich , ale ja miałem 110 km do domu i nim pojechałem , jestem umuwiony na poniedziałek na 8.00 na naprawę . Bardzo proszę o pomoc kogoś kto miał podobny problem , bo naprawa to bagatela;ok 800 zł.
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: SKODA FABIA 1.4 TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Mar 2010, 00:47
Temat postu:
kontrola skladu spalin
Witam
tez mam problem z kontrolka(tzw. helikopterkiem:))kontrola skladu spalin
pierwszy raz zapalila mi sie po tym jak mi auto zgaslo ,po zapaleniu sie kontrolki auto nagle stracilo przyszpieszenie, znajomy wykasowal ten blad ale teraz ten sam problem tyle ze przejechlem autem pol km zatrzymalem sie pozniej ruszylem w dalsza droge i znowu to samo strata mocy i kontroska sie zapalila .O co chodzi???
Skoda fabia 1,4 TDI 2005 rok
teraz wiem juz troche wiecej. W serwisie skody nie pomogli bo takiej instalacji u siebie nie mają ale jest tak: wyciek płynu chłodzącego z jakiegoś trójnika od gazu , zła mieszanka trafia do silnika i jest troche zamulony i dlatego ta lampka. Słowem wszystko od instalacji gazowej, dzisiaj autko jest u mechanika i bedzie zyło.
W serwisie skody generalnie nie biorą się za naprawę silników (benzynowych też). Mnie powiedzieli,że że ma poważną awarię i prawdopodobnie z winy paliwa ale nie mogą wymieniać poszczególnych części tylko cały silnik -podobno taka technologia skody
rownież paliła mi się kontrolka,mam wymienione wszystkie cewki i świece a auto traciło moc i ledwo dobiłam do serwisu.
autko też już jest u innego mechanika i również mam nadzieję,że będzie żyło tak jak twoje
Witam wszystkich.
W mojej Fabii (1.4 MPI) od jakiegos czasu również zapala się kontrolka silnika. Na początku świeciła się stale i nie było żadnych zmian w pracy silnika. Po kilku lub kilkunastu odpaleniach silnika gasła, a za jakis czas znów sie zapalała. I tak w kółko, dopóki nie zaczęła mrugać, a samochód pracował nierówno, strasznie klekotał i przy próbach ruszania - gasł. Mechanik stwierdził, że to świece lub cewka. Wymieniłam to i faktycznie na 2 dni miałam spokój, ale znów sie zapaliła mrugająco i samochód przerywał. Zgasiłam silnik, odczekałam chwilę. Odpaliłam i kontrolka świeciła się stale, a samochód pracował normalnie. Po kilku odpaleniach silnika kontrolka gaśnie. I co pewien czas problem mi się powtarza. Mechanik sugeruje, że możnaby jeszcze wymienić wtrysk. Ale pewności nie ma, że to będzie strzał w dziesiątke... Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc, będę HAPPY
Pozdrawiam wszystkich.
zawor jest zawalony nagarem i dlatego sie blokuje.Wsilniku 1.212V znajuje sie po prawej stronie kolo mechanizmu zmiany biegow polaczonny przewodem plastikowo gumowym z filtrem powietrza.
Pozdrowienia
Miałem sporo problemów w tym temacie. Dowiedziałem się np, że w mojej skodzie (fabia kombi 1,4 16V 2001r) są dwie sondy lambda i po wymianie jednej musiałem wymienić i drugą. dodatkowo nowa cewka zapłonowa była uszkodzona. Po wymianie na inną problem ustąpił. Kontrolka nadal świeci ale teraz jest to tylko związane z instalacją gazową. I tak jak wspomniał wcześniej kolega trzeba zacząć od podłączenia do komputera aby ustalić wszystkie błędy jakie się pojawiły. Pozdrawiam.
Tak czytam i widzę, że ja miałem chyba najmniejszy problem po zapaleniu się kontrolki silnika. Po podłączeniu VAGa wyszła awaria czujnika temp. na silniku - wymiana max. 50zł.
Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Oborniki Posiadane auto: Skoda Fabia I 1.4 16V 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 21 Maj 2013, 15:15
Temat postu:
Kontrolka składu spalin
Witam. Odnawiam temat, ponieważ mam podobny problem. Dosłownie wczoraj kupiłem Skodę Fabię 1.4 16V 75KM 2004r., dziś zaświeciła się kontrolka składu spalin. Auto nie straciło na mocy, odpala zawsze bez problemu, jednym słowem - żadnych widocznych konsekwencji tego zjawiska. Wizyta na komputerze wykazała błąd układu odpowietrzenia zbiornika. Elektromechanik poinformował mnie, że ten błąd w żaden sposób nie wpłynie na komfort jazdy i nie jest niebezpieczny dla codziennego użytkowania. Zapewnił, że mogę z tym błędem spokojnie jeździć, gdyż termin na umówienie się do niego jest wolny dopiero na połowę czerwca. Na tyle ile się orientuję, to ten układ odpowietrzenia zbiornika, to po prostu jakieś wężyki, prawda? Jeżeli jest ktoś, kto orientuje się czym jest w/w układ, bardzo proszę o informację, a także za co jest on odpowiedzialny i czy faktycznie można bezpiecznie jeździć z takim błędem.
Z góry dziękuję za wszelkie pomocne odpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie.
Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Oborniki Posiadane auto: Skoda Fabia I 1.4 16V 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 27 Maj 2013, 07:25
Temat postu:
VAG - błąd nr 16825
Witam. Piszę ponownie, ponieważ, jak się okazało jeden ze znajomych ma kabel do Fabii wraz z programem VAG i po znajomości podłączył auto pod kompa. Spisałem dokładnie numer i treść błędu, oto one:
16825 - system kontroli emisji z węglem aktywnym. Nieprawidłowy przepływ, brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
Jeżeli ktoś orientuje się cóż oznacza w/w błąd będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam wszystkich kierowców.
Taki błąd pojawia się gdy zatankujesz do pełna i przedostanie się trochę paliwa do tego filtra węglowego. To nic strasznego, w serwisie tylko zacierają ręce na takie przypadki, bo można pociągnąć parę złotych.
Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Oborniki Posiadane auto: Skoda Fabia I 1.4 16V 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Lip 2013, 18:59
Temat postu:
układ odpowietrzania zbiornika
Być może faktycznie ktoś przede mną przelewał zbiornik, ale usterka już naprawiona. Okazało się, że w jakimś wężyku od układu odpowietrzenia zbiornika była nieszczelność, wężyk trzeba było wymienić i wszystko już jest dobrze, kontrolka od dwóch tygodni już nie świeci. Poza tym dodam, że elektromechanik zapewniał mnie, że z tą usterką można bez problemu jeździć i nie wpływa ona na nic, także jeżeli ktoś zaciska pasa to nie musi się martwić tą usterką. Faktycznie, po naprawieniu auto pracuje i jeździ bez zmian. Koszt wyniósł mnie 140 zł, niby dużo, niedużo, ale sama diagnoza wg. mechanika jest czasochłonna i głównie za to się płaci. Sam wężyk to pewnie koszt rzędu kilkunastu złotych. To chyba wszystko.
Witam wszystkich!
Mam też taki problem, tylko troche wiekszy ponieważ jestem na wakacjach w Chorwacji i po kilkudniowym postoju po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka EPC i kontrolka układu spalin, samochód kręci ale nie zapala.... Z tego co wyczytałem na forum będę musiał załatwić jakiegoś mechanika, chyba że macie jakieś pomysły??
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: grande punto 1,2 2008,
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 03 Wrz 2013, 19:58
Temat postu:
epc
miałem to samo,najpierw epc potem kontrolka silnika,elektryk skasował błąd ale na niewiele się to zdało znowu się zapalło coraz częściej.W końcu polesił mi abym udał się do mechanika w celu przeczyszczenie zaworu EGR gdyż może być zabrudzony a szkoda kasy na wymianę gdyż to drogi interes.Tak też uczyniłem i.........kontrolka sama zgasła i narazie spokój a jeżdzłem dużo po mieście "męcząc " trochę silnik dotychczas w takich warunkach kontrolka się włączała o po czyszczeniu spokó
Mam FAIBIE od dwóch miesięcy, tą kontrolkę widziałęm już dwa razy, u mnie zapalała się gdy droga którą jechałęm nie byłą długa (10-50km) po małym postoju, gdy chciałem ruszać, silnik przy zapaleniu jakby się zadławił, zgasł, po ponownej próbie zapłonu silnik ruszył... kontrolka świeciła, przejechałem ze świecącą kontrolką około 200km. Po powiedzmy ostygnięciu silnika, gdy chciałem ruszać w dalszą drogę już nie świeciła... TAk byłó w oby dwóch przypadkach.
To zadłąwienie silnika mnie trochę martwi, czy to także zawór recylkulacji spalin EGR? czy coś innego?
Witam. Odnawiam temat, ponieważ mam podobny problem. Mam Skodę Fabię 1.4 16V 75KM 2005r., dziś zaświeciła się kontrolka składu spalin. Auto nie straciło na mocy, odpala zawsze bez problemu, jednym słowem - żadnych widocznych konsekwencji tego zjawiska.
Wizyta na komputerze wykazała błąd 17598 -Sonda Lambda HO2S 1, bank 1, odniesienie napięcia - wartość > EOS, przewody, świece. Skasowano błąd i po 35km znowu się zapaliła.
Podpowiem, że mam wycięty katalizator i wstawioną strumienice oraz emulator sondy lambda dzięki temu nie miałem problemu z kontrolką check engine przez 10000 km.
Z góry dziękuję za wszelkie pomocne odpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie.
Witam, ja miałem w swojej skodzie Fabii podobny przypadek, kontrolka pojawiła się najpierw na kilka dni jednak nie było żadnych innych oznak nieprawidłowego działania samochodu. Po tych kilku dniach kontrolka zgasła na kilka dobrych tygodni. Potem znowu się zaświeciła, mechanik skasował błąd, ale kontrolka zaświeciła się znowu. Dopiero wizyta jakiegoś speca, który dysponował systemami stricte od skody wykazała większy błąd elektroniki. Równie dobrze może to być jednak powracający problem np. delikatny wyciek.
Witam problem został rozwiązany . W pierwszej kolejności wymieniłem świece zapłonowe (stare NGK okazały się w dobrym stanie) ale wymieniłem dla własnego spokoju na japońskie DENSO TT. Wymiana nie pomogła w zgaśnięciu kontrolki. Więc wziąłem się za odkręcenie sondy lambda przed katalizatorem i co się okazało? 3 z 5 przewodów sondy miały po przetapiane gumowe izolacje i było widać goły przewód. Prawdopodobnie przewodu sondy dotykały gdzieś rozgrzanego silnika. Zakupiłem używaną sondę lambda w bardzo dobrym stanie od Seata Ibizy 1.4 16V BKY co idealnie pasowało właśnie do mojego silnika. Skasowałem potem błąd przez VAG i od kilkuset km kontrolka już się nie zapala i mam nadzieje , ze już się nie zapali
U mnie od prawie 70tyś km pali się kontrolka silnika, po podłączeniu komputera jedyny błąd jaki się pojawia to zła dawka emisji spalin, czyli sonda lambda. Nie wymieniam jej ponieważ doszedłem do wniosku, że nie zwiększyło się zużycie paliwa, tak więc wydatek ponad 700zł jest zbędny ponadto robię sporo kilometrów co 15tyś wymieniam olej na Shell Helixa Ultra 10W40, wszelkie objawy mechaniczne usuwam bez zbędnej zwłoki aby nie musieć później więcj wydawać. Polecam takie zachowanie procentuje spokojem w eksploatacji pojazdu.
Remontujemy wszystkie silniki benzynowe i diesla występujące w samochodach Vw, Audi, Seat Skoda. Kiedy silnik nie nadaje się do remontu oferujemy silniki używane lub regenerowane. Przewozimy uszkodzone samochody do naszego warsztatu z dowolnego miejsca na terenie całej Europy. Oferujemy auto zastępcze. Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości. Zapraszamy na stronę www.naprawsilnik.pl lub do kontaktu telefonicznego pod numerem 334321444 lub 669203040.
Remontujemy wszystkie silniki benzynowe i diesla występujące w samochodach Vw, Audi, Seat Skoda. Kiedy silnik nie nadaje się do remontu oferujemy silniki używane lub regenerowane. Przewozimy uszkodzone samochody do naszego warsztatu z dowolnego miejsca na terenie całej Europy. Oferujemy auto zastępcze. Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości. Zapraszamy na stronę www.naprawsilnik.pl lub do kontaktu telefonicznego pod numerem 334321444 lub 669203040.
A co to jest reklama ? _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo.
Kontrolka emisji spalin (często przedstawiana jako żółty silniczek) w Skodzie Fabii może zapalić się z różnych powodów, ale wskazuje na problem z układem emisji spalin lub ogólnie z silnikiem. Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby rozwiązać ten problem:
1. **Sprawdź, czy inne kontrolki nie są również aktywne:** Jeśli oprócz kontrolki emisji spalin, zapalają się inne kontrolki, takie jak kontrolka silnika, ABS lub inne, ważne jest, aby skonsultować się z mechanikiem lub serwisem samochodowym. Mogą one być powiązane z głównym problemem.
2. **Sprawdź stan paliwa:** Upewnij się, że masz wystarczająco paliwa w baku. Czasem kontrolka emisji spalin może się zapalić, gdy poziom paliwa jest bardzo niski.
3. **Sprawdź, czy nie ma widocznych uszkodzeń w okolicy silnika:** Otwórz maskę i zwróć uwagę na ewentualne widoczne uszkodzenia lub luzy w okolicy silnika, takie jak wycieki płynów lub uszkodzone przewody.
4. **Skonsultuj się z mechanikiem lub serwisem samochodowym:** Najlepszym krokiem będzie wizyta u specjalisty, który będzie mógł podłączyć samochód do komputera diagnostycznego i odczytać konkretny kod błędu. Kod ten dostarczy kluczowych informacji na temat źródła problemu.
5. **Unikaj dalszej jazdy, jeśli samochód działa nienormalnie:** Jeśli zauważysz, że samochód zachowuje się w sposób niezwykły, takie jak trudności w utrzymaniu prędkości, szarpanie lub inny niepokojący objaw, najlepiej unikaj dalszej jazdy i skonsultuj się z mechanikiem.
Warto również pamiętać, że w przypadku zapalania się kontrolki emisji spalin niektóre auta mogą przejść w tryb awaryjny, co ogranicza wydajność silnika. Dlatego też, jeśli zauważysz jakiekolwiek nienormalne zachowanie pojazdu, najlepiej unikać dalszej jazdy i skonsultować się z profesjonalistą jak najszybciej. _________________ -O
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Fabia ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.