Witam od 3 miesięcy pojawia się jedna prawidłowość. Auto jest jeżdżone praktycznie codziennie około 20 km dziennie przejeżdża.Akumulator przy pełnym naładowaniu starcza tylko na miesiąc. Taka sytuacja trwa już od 4 miesięcy, jak z zegarkiem w ręku po miesiącu auto nie chce odpalać Akumulator jest sprawny na 100 procent. Dodam że ostatnimi czasy zaczął mi wariować prędkościomierz, to znaczy zamiast pokazywać 50km/h, skacze w tolerancji 45km/h do 55km/h. Obecnie auto zaczęło się rozładowywać po niespełna 10 dniach od ładowania, co oznaczało by że usterka się pogłębia.
Zastanawiam się czy winny jest alternator, regulator napięcia( szczotki nie stykają się ) , jakiś odbiornik prądu pobiera ciągle napięcie, czy może wina kabli. Proszę o pomoc wolał bym nie zabierać auta do warsztatu bo zwyczajnie ciągle pracuje i ciężko jest z wolnymi dniami.
pozdrawiam forumowiczów
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Pon 21 Kwi 2014, 21:39
Temat postu:
Re: ( Skoda Favorit ) Problem z alternatorem lub regulatorem napięcia
Miernik, zmierz napięcie na baterii podczas pracy silnika, a następnie na amperomierzu, czy coś nie "je prądu. Było wiele razy, to poszukaj. Jak nie znajdziesz, to napisz, opiszę szczegółowo.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Re: ( Skoda Favorit ) Problem z alternatorem lub regulatorem napięcia
na wł silniku na akumulatorze jest ok 13,20 , po wymianie regulatora na stary pal ( prawdopodobnie sprawny) na aku było 13,70, po wł świateł poziom ten mniej więcej się utrzymywał. Ale z kolei u jałowieckiego wyczytałem że poprawne ładowanie wynosi od 13,5 do 14,2, ale to chyba już takie napięcie osiągnie po dłuższej jeździe?
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Wto 22 Kwi 2014, 06:48
Temat postu:
Re: ( Skoda Favorit ) Problem z alternatorem lub regulatorem napięcia
Jak masz akumulator z płytami z dodatkiem wapnia, to na tych akumulatorach piszą, że musi być 13,9 do 14,5 (nawet po włączeniu świateł) Jak się zmienia regulator, to zazwyczaj na pudełku pisze jakie jest napięcie ładowania. Ponadto połączenie alternator - akumulator musi być bardzo dobre, na grubym i nie zaśniedziałym kablu i stykach, bo regulator " widzi" to co jest w alternatorze, a po drodze napięcie ginie przez duży opór. Jak Ci się tak akumulator rozładowywał, a masz obsługowy, to pomierz sobie stężenie kwasu, czy on czasem się nie zasiarczył.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Re: ( Skoda Favorit ) Problem z alternatorem lub regulatorem napięcia
Sprawdzałem dziś sam alternator na starym regulatorze pal miał 14,50 pod 15 prawie skakał, na zamienniku na którym obecnie ciagle jeżdziłem wynosi 14,2. Sprawdzałem go w ten sposób że miernik podpiąłem pod obudowę alternatora i do gniazda b+ tam gdzie idzie najgrubszy czarny przewód do alternatora. Wtym samym czasie na aku było przy starym reg. 13,70 ok a na zamienniku 13,50. W tej chwili po 15 min od zgaszenia auta aku ma 12,80
Akumulator mam bezobsługowy centra.
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Wto 22 Kwi 2014, 20:52
Temat postu:
Re: ( Skoda Favorit ) Problem z alternatorem lub regulatorem napięcia
Pomiędzy zaciskiem B+ a akumulatorem powinieneś mieć max 0,2V różnicy przy pełnym obciążeniu, albo nawet i to za dużo. Regulator konstrukcyjnie "widzi" np. 14,5, a nie to co jest na akumulatorze. Kłania się za cienki przewód od B+, albo złe styki (mogą być + , -,albo razem wzięte. ) Spadek napięcia akumulatora po zaprzestaniu ładowania jest normalny i n.p jak spadnie mniej więcej do 12,5 to powinno być wszystko w porządku.
A oczko jest zielone ?
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Re: ( Skoda Favorit ) Problem z alternatorem lub regulatorem napięcia
mam pytanie, czy przy prawidłowym działaniu instalacji- alternator, akumulator, podczas pracy silnika i doładowywania akumulatora, po załączeniu świateł lub innych odbiorników dopuszczalny jest spadek napięcia na akumulatorze. Czy też napięcie na aku powinno być stałe, bez względu na wł lub wył odbiorniki prądu.
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Nie 04 Maj 2014, 12:57
Temat postu:
Re: ( Skoda Favorit ) Problem z alternatorem lub regulatorem napięcia
Mam na stałe załączony woltomierz i wahania napięcia o 0,1V są normalne, a jak go obciążę na max (światła szyba i.t.d) to spada o 0,2V. Wentylator chłodnicy jak się załączy dodatkowo 0,1V. Jak akumulator był bardzo rozładowany, to przez chwilę (szczególnie przy dużym akumulatorze) napięcie może być niższe, ale przez krótko.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Favorit ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.