Dołączył: 17 Mar 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Octavia 2, 1.6 MPI + LPG
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 17 Mar 2014, 20:50
Temat postu:
Problem z odpaleniem 1.6 MPI
Witam,
Mam Octavie II z 2011 roku z fabryczną instalacją Landi Renzo. (1.6 MPI BSE)
znalazłem sporo podobnych tematów na tym forum ale żaden nie pasował idealnie do mojego przypadku.
Mam następujący problem:
W ciągu 2 tygodni (auto palone codziennie po kilka razy) 3-4 razy miałem problem z odpaleniem silnika. Udało mi się dopiero po 5-20 min i wielu próbach odpalenia.
Ujawnia mi się to po np dłuższej jeździe gdy auto postoi 1-2 godziny (albo i mniej). Rano nigdy nie miałem takiej sytuacji więc ciężko mi powiedzieć czy jest to związane z zimnym bądź ciepłym silnikiem.
Nie wiem czy może to mieć związek ale na biegu jałowym czuję co kilka sekund taką wibrację jak by na siedzeniu (obroty są stabilne i nie słychać żeby silnik jakoś nierówno pracował)
Dodatkowo powiem, że miałem problem 2 tygodnie temu ze zbyt ubogą mieszanką i błędem sondy lambdy. Zostały wymienione wtryskiwacze i sonda i niby z gazem jest wszystko ok.
Problem z odpalaniem był zarówno przed jak i po tych naprawach więc nie mają one wpływu na defekt. Obecnie mam auto w ASO i starają się znaleźć jakiś problem. Podejrzewają, że może być to czujnik wału korbowego? czy faktycznie może tak być czy może coś jeszcze innego. W ASO niby mówili, że nie ma błędów w komputerze ale dalej szukają.
Z góry dziękuję za sugestie co może być przyczyną takich problemów.
aha i jeszcze jedno. Dzisiaj mi powiedzieli, że odłączyli instalację gazową i problem z odpalaniem dalej był czyli gaz został całkowicie wyeliminowany.
Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubawa Posiadane auto: Skoda Octavia II
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 06 Kwi 2014, 12:54
Temat postu:
Problem z odpaleniem Skody 1,6 benz+LPG
Witam!
Mam taką samą Skodę Octavię i ten sam problem. Auto kręci a nie można go uruchomić.Pierwszy raz problem pojawił się po okresie gwarancyjnym czyli po 2 latach i 30 dniach.Auto było zimne i po mimo ,że rozrusznik kręcił nie można było go uruchomić. Po kilku próbach udało się. Później pojawił się ten problem również przy ciepłym silniku po przerwie kilkunastu minut.
Bez naciśnięcia pedału gazu nie można auta uruchomić. Po odpaleniu silnik zachowywał się jakby został zalany ,po kilku sekundach wszystko wracało do normy. Od miesiąca auto stoi w serwisie i nie potrafią znaleźć usterki,to dla tego ,że na komputerze jest wszystko w porządku.Nie wiem co będzie dalej ,ale w mojej ocenie skoda stoi bardzo słabo i już na pewno skody więcej nie kupię. Najgorsze jest to ,że wszystko wydarzyło się miesiąc po gwarancji. _________________ kornik
Re: ( Skoda Octavia ) Problem z odpaleniem 1.6 MPI
Cześć.
Problem który opisujecie pojawił się i u mnie. Octavia 2011, 1.6. LPG fabryczne. Kilka razy jeszcze jak była na gwarancji zgasła, zazwyczaj tuż po ruszeniu lub dojeździe do świateł na jałowym przy małych prędkościach. Kilka razy również nie chciała odpalić, bez znaczenia czy na ciepłym czy na zimnym silniku, pomaga naciśnięcie gazu. Będę tym problemem się zajmował dopiero, bo w ciągu ostatnich tygodni temat się nasilił, stąd moja wizyta na forum. Jeśli macie już jakieś wnioski do podzielcie się dobrzy ludzie. Jak coś wymyśli mój mechanik to dam znać.
Chwilowe wibracje silnika, podobno to urok tych samochodów.
Dołączył: 01 Maj 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: skoda octavia 2 tour 1,6
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 01 Maj 2016, 18:35
Temat postu:
problem z odpalaniem octavia tour II gaz landi renzo
Witam,
Mam problem z odpalaniem skody octavia II tour 2 z gazem landi renzo założonym w salonie przy kupnie auta. Przejechane 48000 po gwarancji auto nie odpala gdy centralka ustawiona na automat benzyna gaz (czasami pali za pierwszym razem). jezdzę na samej benzynie to zero problemu zawsze odpali. jak jest automat gaz benzyna auto raz odpala raz nie . Dałem wtryski do regeneracji wykalibrowali wyczyścili niby w porządku zapłaciłem 250 zł ale problem ani trochę nie zniknął. Może ktoś pomoże, może ktoś miał podobny problem każda informacja będzie pomocna.
W Octavii z silnikiem benzynowym 1,6 z 2002 roku był (piszę "był" bo już go nie ma) problem z odpalaniem na gorącym silniku. Zimny zawsze odpalał bez problemu --- ale wystarczylo przejechać kilka kilometrów i po zgaszeniu nie można bylo już odpalić ponownie. Nawet podczas jazdy zdarzało się że gasł. Wystarczylo poczekać dosłownie czasem tylko minute i już odpalal. Podejrzenia były na czujnik halla i cewkę zapłonową --- oba elementy zostały wymienione na inne sprawne. Po wymianie tych elementów już silnik nie gasł w czasie jazdy -- ale dalej nie można było odpalić po zgaszeniu. Cały problem okazał się w przekaźniku o numerze 409 -- sterującym pompą paliwa i chyba wskaźnikiem temperatury. Otworzyłem do niego i zauważyłem że jedna z nóżek przekaźnika na płytce drukowanej nie ma idealnego lutowia. Przelutowałem tę i pozostałe nóżki te "ważniejsze" i problem zniknął !! Więc uważam że może to być przyczyna w wielu innych autach ! Koszt nowego przekaźnika ktoś pisał na forum że jest 200 złotówek --- więc lepiej kupić lutownice (jeśli ktoś nie ma) i problem zniknie a lutownica zostanie-- he he .
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów !! :D
W Octavii z silnikiem benzynowym 1,6 z 2002 roku był (piszę "był" bo już go nie ma) problem z odpalaniem na gorącym silniku. Zimny zawsze odpalał bez problemu --- ale wystarczylo przejechać kilka kilometrów i po zgaszeniu nie można bylo już odpalić ponownie. Nawet podczas jazdy zdarzało się że gasł. Wystarczylo poczekać dosłownie czasem tylko minute i już odpalal. Podejrzenia były na czujnik halla i cewkę zapłonową --- oba elementy zostały wymienione na inne sprawne. Po wymianie tych elementów już silnik nie gasł w czasie jazdy -- ale dalej nie można było odpalić po zgaszeniu. Cały problem okazał się w przekaźniku o numerze 409 -- sterującym pompą paliwa i chyba wskaźnikiem temperatury. Otworzyłem do niego i zauważyłem że jedna z nóżek przekaźnika na płytce drukowanej nie ma idealnego lutowia. Przelutowałem tę i pozostałe nóżki te "ważniejsze" i problem zniknął !! Więc uważam że może to być przyczyna w wielu innych autach ! Koszt nowego przekaźnika ktoś pisał na forum że jest 200 złotówek --- więc lepiej kupić lutownice (jeśli ktoś nie ma) i problem zniknie a lutownica zostanie-- he he .
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów !! :D
Re: ( Skoda Octavia ) Problem z odpaleniem 1.6 MPI
Cześć,
Mam bardzo podobny problem co mocuk, kornik68 i cinoo1.
Posiadam Octavie 1.6Mpi z gazem Landi Renzo.
Generalnie mam problem z odpaleniem samochodu, gdy autostoi przez okolo godzinę po jeździe. Czasami też zrywa mu zapłon w czasie jazdy. Na zimnym silniku pali na dotyk. Udało mi śie sprawdzić, że gdy nie chce zapalić to nie ma iskry, także raczej nie jest to problem z pompą itp. Komputer nie wykazuje rzadnego błędu.
Panowie, czy udało wam się rozwiązać ten problem? Co to było?
Dołączył: 04 Lip 2019 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Biała Podlaska Posiadane auto: Skoda Octavia ii 1.6MPI, 2012 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 04 Lip 2019, 19:41
Temat postu:
Re: ( Skoda Octavia ) Problem z odpaleniem 1.6 MPI
Też mam identyczny problem.
Auta nie można odpalić po 1-2 godzinach postoju.
Czasem trzeba chwilę odczekać, czasem otworzę maskę i zamknę i magicznie odpala.
Kilka razy zdarzyło się że zgasł, potem problem z odpaleniem. Obserwowałem też sporadycznie szarpnięcia podczas jazdy.
Wydaje mi się, że problem dotyczy elektryki a nie paliwa.
Problem występuje dość rzadko - 1-2 razy w tygodniu, a odpalam auto kilka razy dziennie. Błędów brak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Octavia ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.