Witam posiadam Skodę favorit z 91. Pojemność 1,3l. Wymieniałem przewody wysokiego napięcia ostatnio na nowe (oryginalne). Nie jestem pewien czy zrobiłem to prawidłowo (chodzi mi o kolejności ich podłączenia).
Ma ktoś, lub zna ktoś schemat połączenia owych kabli ?
Podlaczenie przewodow wysokiego napiecia w Skodzie Favorit
O ile dobrze pamietam to 1 cylinder to bedzie jak palec rozdzielacza znajduje sie na wprost urzadzenia podcisnieniowego wyprzedzenia zaplonu na aparacie zaplonowym (trzeba zdjac kopulke).Potem zgodnie z ruchem wskazowek zegara 3 cylinder,4 cylinder,2 cylinder.Taka jest kolejnosc zaplonu 1,3,4,2.
A na silniku 1 cylinder to ten najblizej paska klinowego,potem2,3,4 ktory jest juz przy skrzyni biegow.
Oczywiscie kopulke tez nalezy umiescic na aparacie w odpowiednim miejscu,ma ona taki zabek ktory musi wejsc w rowek na aparacie.
Pozdrawiam i zycze udanego zalozenia kabli i satysfakcji z eksploatacji Skody Favorit
Re: Podlaczenie przewodow wysokiego napiecia w Skodzie Favorit
witek2 napisał:
O ile dobrze pamietam to 1 cylinder to bedzie jak palec rozdzielacza znajduje sie na wprost urzadzenia podcisnieniowego wyprzedzenia zaplonu na aparacie zaplonowym (trzeba zdjac kopulke).Potem zgodnie z ruchem wskazowek zegara 3 cylinder,4 cylinder,2 cylinder.Taka jest kolejnosc zaplonu 1,3,4,2.
A na silniku 1 cylinder to ten najblizej paska klinowego,potem2,3,4 ktory jest juz przy skrzyni biegow.
Oczywiscie kopulke tez nalezy umiescic na aparacie w odpowiednim miejscu,ma ona taki zabek ktory musi wejsc w rowek na aparacie.
Pozdrawiam i zycze udanego zalozenia kabli i satysfakcji z eksploatacji Skody Favorit
Twoja kombinacja podłączenia kabli jest taka sama jak w książce którą posiadam (odnośnie skody favorit) lecz ta kombinacja "nie trybi". To znaczy silnik nie chce zaskoczyć. chodzi tylko na kombinacji 3, 1, 4, 2 (Ty podałeś mi 1, 3, 4, 2). Sprawdziłem już ją wcześniej i nie działa wie ktoś czemu?? xP
Witam.
Sluchaj nie ma innej mozliwosci podlaczenia kolejnosci przewodow do silnika i kopulki jak ci podalem i jak pisze w ksiazce do tego auta.Kolejnosc 1,3,4,2 jest prawidlowa i wynika z konstrukcji silnika.Ja mam juz druga skode favoritw kazdej tak nie pierwszy raz podlaczalem przewody wysokiego napiecia i musi byc dobrze.Moze nie zrozumiales dobrze tego co we wczesniejszym poscie Ci napisalem? .
W kazdym razie zycze zeby auto chodzilo ok.
A jest możliwość że palec na kopułce mógł być źle ustawiony ? Bo była ona czyszczona ostatnimi czasy. Bo zrozumiałem dokładnie o co Ci chodzi. Po prostu silnik nie zaskakuje na kombinacji "seryjnej" czyli tej jaką podałeś.
Startuje tylko na tej jaką mam teraz czyli : 3, 1, 4, 2
Raczej nie ma takiej mozliwosci,bo palec mozna zalozyc do aparatu na walek tylko w jednym polozeniu.W palcu w srodku jest wystep ktory musi wejsc przy zakladaniu do rowka w walku aparatu zaplonowego.Dziwny ten Twoj przypadek.
Mechanik oglądał ten ewenement i powiedział że został przestawiony aparat zapłonowy to powodowało inne ułożenie kabli na cylindry :p
Dzięki wielkie za wszystkie informacje.
Tez nad tym myslalem,ale nie bylem na 100% pewny i nie chcialem palnac gafy,chcialem sie jeszcze zastanowic.W kazdym razie pozdrawiam i zycze milego uzytkowania Skody Favorit
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Skoda Favorit ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.